فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۵۸۸۷۲
انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲-۱۲-۱۳۹۱

اختصاص 3.1 میلیارد دلار برای واردات دارو

 بانک مرکزی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه مبلغ 3.1 میلیارد دلار برای واردات دارو اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه مبلغ 3.1 میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی توسط سیستم بانکی اختصاص یافت.

کریمی، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه این نسبت به عملکرد سال 90 رشد 32 درصدی نشان می‌دهد خاطر نشان کرد از ابتدای سال 91 تا مرداد ماه حدود 900 میلیون دلار طی فروش عمومی و مبلغ 2.2 میلیارد دلار (بر اساس نامه‌هایی تاییدیه معاونت دارویی وزارت بهداشت به بانک مرکزی) از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی که ثبت سفارش کرده‌اند پرداخت شده است که 2.1 میلیارد دلار آن مربوط به شش ماهه اخیر بوده است.

دارو در اولویت اول گروه کالایی قرار دارد و واردکنندگان از ارز مرجع استفاده می‌کنند.
ارسال به دوستان
خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و بوسنی و البته کانادا! ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید مرگ دونده ۲۵ ساله در ۳۰ متری خط پایان مسابقه دو لندن