فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۰۴۷۶
انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۱

روزی 3کیلو گوجه فرنگی بخورید!

عصر ایران
مصرف روزانه این قرص دارای ماده شیمیایی لیکوپن است که موجب قرمز شدن گوجه فرنگی می شود و می تواند رسوبهای چربی را در شریانها باز کند.

محققان دانشگاه کمبریج قرصی را از گوجه فرنگی تهیه کرده‌اند که مصرف روزانه آن می تواند حمله قلبی را قطع کرده، جریان خون را بهبود بخشد و سلامت شریانها را حفظ کند.

به گزارش مهر، شاید خوردن روزی 3 کیلو گوجه فرنگی برای هیچ کس مقدور و خوشایند نباشد اما محققان اخیرا اقدام به تولید نوعی دارو کرده اند که براساس اظهارات آنها می تواند مانع حملات قلبی شود.

این دارو دوره اولیه آزمایشی خود را پشت سر گذاشته، اما محققان درنظر دارند آزمایشهای بیشتری روی آن انجام دهند تا تأثیر آن در کاهش تعداد سکته ها و حملات قلبی مشخص شود.

قرص آترونون در قالب کپسول دربرگیرنده ماده شیمایی لیکوپن است که در پوست گوجه فرنگی یافت می شود.

مصرف روزانه این قرص دارای ماده شیمیایی لیکوپن است که موجب قرمز شدن گوجه فرنگی می شود و می تواند رسوبهای چربی را در شریانها باز کند.

تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان می دهد که این کپسول جریان خونی را بهبود بخشیده و رگها را در بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند مورد حفاظت قرار می دهد.

دانشمندان اعتقاد دارند که قرص می تواند صدمه ایجاد شده به واسطه بیماری قلبی را محدود کند و به کاهش تعداد 49 هزار مرگ و میری که سالانه در حملات قلبی شکل می گیرد کمک کند.

محققان همچنین ابراز امیدواری کرده اند که مزایای استفاده از این ماده شیمیایی در قالب این کپسول ها می تواند به افراد مبتلا به آرتروز و دیابت کمک کرده و پیشرفت سرطان را آهسته تر کند.

هر کدام از این قرصها معادل خوردن 3 کیلوگرم گوجه فرنگی رسیده است.

تحقیقات نشان می دهد که سبک تغذیه مدیترانه ای که سرشار از گوجه فرنگی، ماهی، سبزیجات، آجیل و روغن زیتون است تاحد زیادی در کاهش کلسترول نقش داشته و به پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند.

دکتر آیان ویکینسون مدیر بخش آزمایشهای بالینی دانشگاه کمبریج اظهار داشت: این نتایج به صورت بالقوه مهم هستند اما باید تحقیقات بیشتری در رابطه با تأثیر این قرصها در کاهش تعداد حملات قلبی و سکته انجام شود.
ارسال به دوستان
captcha
بررسی انحلال یا ادغام نهضت سوادآموزی در جلسه با پزشکیان قتل مرد میاندورودی؛ همسر مقتول پس از تحقیقات قضایی به قتل اعتراف کرد سه کشته و ۶۸ مصدوم در تصادف‌های هفته گذشته جاده‌های سمنان روسیه: تسلیح اوکراین می‌تواند به روابط مسکو با آمریکا و ترکیه آسیب بزند جلسه سران سه قوه با حضور پزشکیان، قالیباف و اژه‌ای برگزار شد یک مقام مسئول: مردم باید برکات برگزاری کنگره‌های شهدا را حس کنند رودخانه دز دوباره حادثه‌ساز شد؛ کشف پیکر جوان ۲۵ ساله کندوان مسدود شد؛ ترافیک سنگین در محورهای هراز، سوادکوه و کیاسر پروازهای فرودگاه بندرعباس از سر گرفته شد؛ بازگشت پروازها به ۳ شهر بخش عمده لکه نفتی سواحل قشم مهار شد؛ عملیات پاکسازی ادامه دارد ازسرگیری حملات ارتش عربستان به مناطقی در استان صعده یمن صورت‌حساب‌های کاغذی از اواسط خرداد ۱۴۰۵ اعتبار مالیاتی ندارند بازداشت یک بخشدار به اتهام دریافت رشوه در گیلان معرفی طرح اسنپ برای تهیه و بازسازی ۲۰ خانه آسیب‌دیده زنان سرپرست خانوار در هرمزگان  سربازان اوگاندایی‌: غزه، داریم می‌آییم!/ واکنش‌ها به نیروی تثبیت بین‌المللی