فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۶۱۵۳
انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۱

عذرخواهی بانک مرکزی بابت اختلال در شاپرک

عصر ایران
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط تصریح کرد: از فروشنده‌ها عذرخواهی می کنیم ولی این نوید را هم به آنها می‌دهیم که ایرادات فعلی تا 2 الی 3 هفته آینده رفع شود.
در پی بروز مشکلاتی برای برخی فروشگاه داران و اختلال در نقل و انتقال وجوه از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، گفت: این مشکلات طبیعی است و به زودی رفع می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ناصر حکیمی در ارتباط با مشکلاتی که شبکه شاپرک برای برخی فروشنده‌ها در نقل و انتقال وجوه ایجاده کرده است،به تسنیم اظهار داشت: از زمانی که بانک مرکزی بخشنامه مربوط به اجرای شاپرک را در ابتدای آذرماه ابلاغ کرده برخی فروشگاه‌دارها دچار مشکلاتی شده‌اند که طبیعی است.

وی افزود: گزارش شده که نقل و انتقال وجوه برای برخی فروشگاه‌دارها با تأخیر همراه می شود درحالی که در بخشنامه بانک مرکزی حداکثر تأخیر 4 ساعت تعیین شده بود اما بنا به برخی موارد که در شاپرک وجود دارد این زمان کمی طولانی شده است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط تصریح کرد: از فروشنده‌ها عذرخواهی می کنیم ولی این نوید را هم به آنها می‌دهیم که ایرادات فعلی تا 2 الی 3 هفته آینده رفع شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی تاکید کرد: گزارش‌های متعددی از مردم و سایر دستگاه‌ها برای اشکالاتی که در روزهای اخیر در مبادلات کارتی به وجود آمد، دریافت کرده‌ایم اما بانک مرکزی براساس استانداردهایی که بر پایانه‌های فروش تعریف شده تسویه تراکنش‌ها را تجمیع کرده و هر سه ساعت یک بار انجام می‌دهد.

به گفته حکیمی، اگرچه ممکن است در برخی تراکنش‌ها و در مقابل دریافت رسیدهای موفق، پول به حساب واریز نشده باشد اما مردم مطمئن باشند که پول آنها محفوظ است و گم نخواهد شد و فروشندگان می‌توانند از سایر گزینه‌های دستگاه‌های کارت‌خوان برای حصول اطمینان از واریز وجه به حساب خود و به طور روزانه استفاده کنند.

بانک مرکزی طی هفته‌های اخیر بخشنامه‌ای را به بانک‌های دولتی و خصوصی ابلاغ کرد که بر اساس آن نقل و انتقال وجوه از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی نسبت به گذشته با کمی تأخیر انجام می شود؛ بانک مرکزی نهم آذر با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد تغییراتی در نحوه و زمان تسویه‌حساب‌های الکترونیکی فروشگاه‌ها و اصناف که به دستگاه‌های پایانه فروش یا همان کارتخوان‌های فروشگاهی متصل است، ایجاد شده است.

ناصر حکیمی در همین ارتباط می‌گوید: در دو هفته گذشته در سطح پایانه‌های فروش، نقل و انتقالات از طریق سیستم شاپرک صورت گرفت با این حال بانک مرکزی برای مدیریت سامانه الکترونیکی در مواقع پرتراکم مانند مقطع پرداخت یارانه‌ها، بخشنامه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرد که براساس آن بانک‌ها موظف شدند به جای تسویه آنی پایانه فروش (POS) تسویه را در مقاطع هفت‌گانه در روز انجام دهند تا تراکنش‌های کمتری در زمان‌های پیک در سیستم بانکی صورت گیرد.
ارسال به دوستان
فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان