فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۳۴۰۱
انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۱

گاز مشترکان پرمصرف دولتی قطع می‌شود

عصر ایران
در آستانه فصل زمستان سالجاری هم معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ بخشنامه‌ای خواستار قطع گاز مشترکان پر مصرف دستگاه‌های دولتی در چهار ماهه پایانی سالجاری توسط شرکت ملی گاز ایران شده است.
معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه جدید گازی دولت خواستار قطع گاز مشترکان پرمصرف دستگاه‌های دولتی در چهار ماهه پایانی سالجاری توسط شرکت ملی گاز ایران شد.

به گزارش مهر، همزمان با ورود به فصل زمستان متوسط مصرف گاز کشور با افزایشی 100 درصدی به مرز 600 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد که این میزان مصرف گاز معادل با کل مصرف انرژی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است.

بر این اساس مشترکان خانگی، تجاری و دولتی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز طبیعی در چهار ماهه پایانی سال هستند و این در حالی است که با کاهش 10 درصدی مصرف گاز توسط این دسته از مشترکان روزانه بین 40 تا 50 میلیون مترمکعب در مصرف این حامل انرژی پاک صرفه جویی خواهد شد.
 
به عبارت دیگر، کاهش روزانه 50 میلیون مترمکعبی مصرف گاز طبیعی معادل تولید 2 فاز پارس جنوبی بوده که برای طرحی، ساخت، نصب و راه اندازی هر فاز استاندارد پارس جنوبی باید معادل 5 میلیلیارد دلار سرمایه گذاری شود.
 
یکی از راهکارهای دولت برای کاهش مصرف گاز به ویژه در دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها، صدور بخشنامه‌ای به منظور کاهش و رعایت الگوهای مصرف گاز در این بخش‌ها است.
 
از این رو در آستانه فصل زمستان سالجاری هم معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ بخشنامه‌ای خواستار قطع گاز مشترکان پر مصرف دستگاه‌های دولتی در چهار ماهه پایانی سالجاری توسط شرکت ملی گاز ایران شده است.
 
مجید بوجارزاده امروز با اشاره به صدور بخشنامه جدیدی توسط معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ضرورت اعمال صرفه جویی در مصرف گاز توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، گفت: بر این اساس تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب و استانداری‌ها باید نسبت به مصرف بهینه گاز طبیعی اقدام کنند.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما مصارف گاز طبیعی در بخش‌های تجاری، ساختمان‌های عمومی، اماکن و تأسیسات دولتی به‌طور بی سابقه‌ای افزایش می یابد، تصریح کرد: به نحوی که قسمت عمده‌ای از گاز تولیدی کشور صرف گرمایش این بخش‌ها می شود.
 
وی با یادآوری اینکه مطابق با مصوبه معاون اول رئیس جمهور باید دستگاه های دولتی در 4 ماهه پایانی سال کاهش و صرفه جویی در مصرف گاز را در دستور کار قرار دهند، اظهار داشت: مطابق با این بخشنامه دستگاه‌های دولتی حداکثر یک ساعت قبل از شروع وقت اداری رسمی نسبت به روشن کردن سامانه‌های ایجاد گرما اقدام و حداقل یک ساعت قبل از پایان وقت اداری نسبت به خاموش کردن آنها اقدام کنند.
 
این مقام مسئول افزود: درجه حرارت اتاق‌های کار (دمای رفاه) بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد و راهروها و فضای عمومی 18 درجه سانتیگراد است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به تمامی شرکت‌های گاز استانی در سراسر کشور ابلاغ شده اجرای این مصوبه دولت را در دستور کار قرار دهند، یادآور شد: در صورت تخطی مشترکان گاز طبیعی نسبت به قطع گاز آنها اقدام خواهد شد.
 
به گزارش مهر، پیش بینی می شود مطابق با مصوبه هیات دولت زمستان مجوزی برای قطع 24 تا 48 ساعته گاز مشترکان پر مصرف گاز دولتی در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار داده شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه