فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۳۷۱
انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱

شناسایی 8 هزار دکل مخابراتی در پایتخت

عصر ایران
وی با بیان اینکه برخی دکل هایی که غیر مجاز نصب شده اند قدمتی 15 ساله دارند تصریح کرد: ساماندهی دکل ها سه ماه است به صورت اجرایی دنبال می شود زیرا پیش از این مصوبه قانونی در این زمینه وجود نداشت.

 
مشاور معاون مالی اداری شهردار تهران از شناسایی حدود هشت هزار دکل در پایتخت خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به 17 دکل مخابراتی غیر مجاز جمع آوری شده است.

به گزارش مهر، علیرضا سید اردوبادی مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی بررسی نصب آنتن ها و دکل های مخابراتی گفت: برای جلوگیری از تبدیل تهران به جنگلی از دکل های فلزی سازمان های متفاوتی در این کمیته جانمایی و اجازه نصب دکل ها را بررسی می کنند.

وی با بیان اینکه برخی دکل هایی که غیر مجاز  نصب شده اند قدمتی 15 ساله دارند تصریح کرد: ساماندهی دکل ها سه ماه است به صورت اجرایی دنبال می شود زیرا پیش از این مصوبه قانونی در این زمینه وجود نداشت.

به گفته وی، دکل های سطح شهر شناسایی و شماره گذاری شده اند و تاکنون 7800 دکل در پایتخت شناسایی شده است.

اردوبادی با اشاره به لزوم زیباسازی دکل ها و هماهنگی آن با منظر شهری گفت: در برخی از پارکها این دکل ها مشابه درختان شده اند تا آنجا که شهروندی برای نصب آنتن بر روی درخت با سامانه اعتراضات مردمی شهرداری تماس گرفته بود.

وی با بیان اینکه رستورانها یا فروشگاههای زنجیره برای ارتباطات شعب به جای نصب دکل باید از فیبر نوری استفاده کنند، گفت: مطمئنا اجرای این قانون در آینده اعتراض هایی در پی خواهد داشت زیرا سیستمی شدن هر وضعیت آشفته در ابتدا مشکلاتی را در پی دارد.

مشاور معاون مالی اداری شهردار تهران با اشاره به میزان دکل های جمع آوری شده گفت: تعداد قابل توجهی از دکل ها را به دلیل مدت کوتاه ابلاغ قانون جمع آوری نکرده ایم شاید در حدود 15 تا 17 دکل اپراتوری جمع آوری شده اند.

وی تاکید کرد: با دکل های غیرمجاز همانند ساخت وسازهای غیر مجاز برخورد می شود و  در کمیسیون ماده 100 جریمه و جمع آوری آن بررسی می شود.

اردوبادی از عدم اجازه نصب 2100 دکل مخابراتی خبر داد و گفت: اپراتورها را موظف کردیم بر روی  700 سایتی که از پیش وجود داشت خدمات خود را به اشتراک بگذارند.

به گفته این مقام مسئول در شهرداری تهران ظرفیت مشخصی برای سرویس دهی به اپراتورها دارد که بیش از آن مجوز نصب دکل صادر نخواهد شد.

وی در  پاسخ به پرسشی در خصوص فاصله مجاز نصب دکل ها از ساختمان ها گفت: ما متولی اعلام فاصله ایمنی نیستیم و تنها سازمان انرژی اتمی می تواند فاصله های قانونی را اعلام کند و ما بر اساس استعلام ها مجوز نصب می دهیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پزشکیان: می‌شود جان را داد اما آزادگی را نه ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را تغییر داد/ از همه سپاسگزارم طبقۀ متوسط در ایران؛ کوچک می‌شود یا دگرگون؟ زلزله دوقلو در ونزوئلا و تخریب گسترده (+عکس)/ 23 کشته تاکنون / پیش بینی 10 هزار کشته / ترامپ: تعداد کشته ها، هولناک است عکس‌های صدساله از عاشورا! بقایی: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشد راز افزایش شادی در محل کار با یک فرمول رایگان منظرۀ «گنبد هارونیه توس» در زمان ناصرالدین شاه قاجار در شب "استیون بلام" چه گذشت/ هنرمندان و اهل موسیقی چه گفتند؟ تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش