فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۶-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۰۷۲۱
انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۶-۰۴-۱۳۹۱

چرا مغازه‌ها بايد 12 شب تعطيل شود؟!

عصر ایران
آيا گسيل كردن مردم به خانه‌ها در ساعات پاياني شب، به ويژه آنها كه امكان تفريح و وقت‌گذراني در اين ساعات را دارند، كاري جز ايجاد مشتري براي كانال‌هاي ماهواره‌اي و برنامه‌هاي پوچ و خانمان‌برانداز آنهاست؟

به تازگي طرح عجيب تعطيلي همه صنوف پس از ساعت ۱۲ شب در مشهد نيز عملياتي شده است. اين طرح مدت‌ها پيش نخست در تهران اجرا شد و به‌‌رغم اعتراض‌هاي فراوان و دلايل بسيار براي نادرست بودنش، اكنون در مشهد نيز به اجرا درآمده است.

جوان‌آنلاين ضمن اشاره به مطلب فوق نوشت: يكي از مسئولان محلي پس از موج مخالفت مردمي با اين طرح به روزنامه‌ها گفته، چه معني دارد كه مرد خانه تا ساعت ۳ صبح در بيرون باشد؟ و بعد خلاصه نتيجه‌گيري كرده‌اند اين طرح علاوه بر ثمرات بسيار به حفظ بنيان خانواده نيز كمك مي‌كند!

لابد براي شما نيز پيش آمده است كه به هر دليلي، پس از نيمه شب نيازمند خريد ضرورياتي شده‌ايد و بعد سرگردان در خيابان‌هاي تهران درمانده و بي‌نتيجه به منزل بازگشته‌ايد. معلوم نيست تكليف انبوه مسافراني كه شبانه وارد اين شهر ۱۶ ميليوني مي‌شوند، چيست؟ يا در اين فصل كه عمده مردم به سبب ترافيك و گرماي روز، ترجيح مي‌دهند ساعات پاياني شب براي گردش و تفريح بيرون بيايند، چه بايد بكنند؟

دوستي دارم كه هر از گاهي با خانواده‌اش براي گشت و گذار به تورهاي دوبي، استانبول و‌... مي‌رود. يكبار از او پرسيدم، چرا در شهر خودت يا كشور خودمان ايام فراغت را نمي‌گذراني؟ گفت: در دوبي،‌ گرماي روز را در اتاق سرد هتل مي‌گذرانيم و شب تازه شهر بيدار مي‌شود، در استانبول نيز به همين ترتيب. خيابان‌ها سرشار از شور زندگي‌ هستند. بيرون مي‌روي، خريد مي‌كني و ... همين وگرنه آنجا‌ها هيچ نكته ويژه‌‌اي ندارند.

مسئولان مربوطه گاهي دليل اجراي اين طرح را حفظ بيشتر امنيت شهر مي‌گويند. آيا شهري كه پس از ساعت ۱۲ شب به خانه ارواح مي‌ماند، امن‌تر است يا شهري كه هويت زنده خود را حفظ كند؟ چنانچه به ناچار فردي از افراد خانواده پس از نيمه شب بخواهد به ضرورت بيرون برود، با اين خيابان‌هاي سوت و كور،‌چطور جرئت كند اين كار را انجام دهد؟ آيا گسيل كردن مردم به خانه‌ها در ساعات پاياني شب، به ويژه آنها كه امكان تفريح و وقت‌گذراني در اين ساعات را دارند، كاري جز ايجاد مشتري براي كانال‌هاي ماهواره‌اي و برنامه‌هاي پوچ و خانمان‌برانداز آنهاست؟

چرا نبايد مراكز تفريحي شهر، رستوران‌ها و كافه‌ها تا هر ساعت كه مشتري دارند باز باشند؟ و مردم نيز بتوانند فارغ از دغدغه‌ها و شلوغي روزانه، ساعاتي را در كنار خانواده خود بگذرانند؟ اين مسئله چه مشكلي را براي پليس و امنيت شهر و كشور ايجاد مي‌كند؟ تسري اين طرح به مشهد كه ديگر نوبر است.

اتفاقاً همان دوستي كه ذكرش رفت، مشهد را مستثني مي‌كرد. مي‌گفت اين شهر رؤيايي است. نيمه شب از هتل كه به زيارت مي‌روي، همه جا شلوغ و زنده است و من سفر به مشهد را به تازگي جايگزين سفرهاي خارجي‌ام كرده‌ام. انبوه مسافراني كه همه ساعت به مشهد مي‌رسند، با وجود اين طرح محكوم به استفاده از چند غذاخوري دور حرم مطهرند و بس، چرا با چنين طرح‌هايي اينگونه مفت و مسلم ناراضي‌تراشي مي‌كنيد؟ حال بماند انبوه التماس‌هاي اصناف را كه دادشان از اين طرح بي‌دليل به آسمان رفته و كسب و كارشان از رونق افتاده است.

ارسال به دوستان
هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! سازماندهی اسکان زائران مراسم وداع با رهبر شهید از طریق سامانه «باید برخاست» نشست مشترک سران قوا برگزار شد سیمین‌دخت وحیدی درگذشت نادر ساعی‌ور عضویت در آکادمی اسکار را نپذیرفت سفری به اعماق تنهایی، بدون ترک خانه (تصویری) رئیس پارلمان لبنان درباره توافق چارچوب: ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است فیلم سروش صحت اکرانش عقب افتاد، مشکل «زنده‌شور» رفع شد بازگشت کامل خدمات بانک صادرات به حالت عادی انگلیس سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را افزایش داد شماره‌ای که می‌درخشد؛ با سیم‌کارت ۰۹۰۰، برنده ۹۰۰ میلیون تومان شوید! نماینده ولی‌فقیه در سپاه: رهبر انقلاب با مذاکره از موضع قدرت مخالفتی ندارند