فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۸۹۹۵
انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۰

قلعه بانی: آماده قطع صادرات نفت به اروپا هستیم

عصر ایران
قلعه بانی تصریح کرد: از سوی دیگر هم اکنون ذخایر نفت ایران به گونه ای است که در آینده کشور ما نقش بی نظیری در بازار انرژی جهان ایفا خواهد کرد و کشورهای مختلف از جمله اروپاییها مجبور هستند به سمت ایران حرکت کنند در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوند.

مهر: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای مقابله با تهدید کشورهای اروپایی برای قطع صادرات نفت آمادگی کاملی دارم به گونه ای که هم اکنون نیز می توانیم صادرات نفت به این کشورها را قطع کنیم.

احمد قلعه بانی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه نفت خوزستان اظهار کرد: در مدت اخیر، بازاریابی های گسترده ای برای فروش نفت ایران به کشورهای جدید یا افزایش حجم صادرات به کشورهای خریدار نفت ایران داشته ایم.

وی افزود: به همین دلیل تحریم نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی نه تنها ما را متضرر نمی کند که بیشترین ضرر را متوجه آنها می کند زیرا نفت ایران مشتری دارد ولی تامین نفت خام پالایشگاه های کشورهای اروپایی که هم اکنون از نفت ایران تغذیه می شوند برای کشورهای اروپایی دردسرساز خواهد شد.

قلعه بانی ادامه داد: تنها 18 درصد نفت صادراتی ایران را کشورهای اروپایی خریداری می کنند به همین دلیل تحریم آنها تاثیر چندانی روی فروش ما نخواهد داشت. ما در شرایط فعلی با ارتباط مناسبی که با سایر کشورهای جهان داشته ایم خریداران مناسبی برای نفت خود پیدا کرده ایم به گونه ای که هم اکنون نیز آماده قطع صادرات نفت خود به کشورهای اروپایی هستیم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: نفت ایران از کیفیت مناسبی بین کشورهای صادر کننده برخوردار است و اغلب کشورها حتی اروپایی از خرید آن رضایت کامل دارند به همین دلیل نفت ایران بدون مشتری نخواهد ماند. از سوی دیگر در مذاکرات اخیر خود با کشور هند، مشکل طلب هشت میلیارد دلاری با این کشور حل شد و این کشور پس از پرداخت به کشور ما اعلام کرد همچنان خواستار خرید نفت از ایران است.

قلعه بانی تصریح کرد: از سوی دیگر هم اکنون ذخایر نفت ایران به گونه ای است که در آینده کشور ما نقش بی نظیری در بازار انرژی جهان ایفا خواهد کرد و کشورهای مختلف از جمله اروپاییها مجبور هستند به سمت ایران حرکت کنند در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوند.
    
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان سومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان اضافه کرد: امروز به همت مدیران و متخصصان و کارکنان توانمند به ویژه در خطه جنوب، صنعت نفت کشور به خوبی اداره می شود که از آنان همچنین سازندگان و پیمانکاران نفت قدردانی می شود.

قلعه بانی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت گفت: تا پایان سال جاری حجم سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت و 20 میلیارد دلار می رسد که این رقم نسبت به سال گذشته 2 میلیارد دلار بیشتر است.

سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان صبح امروز در اهواز آغاز به کار کرد و تا 12 بهمن دایر است.

ارسال به دوستان
رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم