فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۸۰۰۷
انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۰

چند ماده غذايي مفيد براي كاهش كلسترول

مصرف چند ماده غذايي ساده اما سالم مي‌تواند كلسترول بد موجود در خون را از بين ببرد.

به گزارش  ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايندين تايمز، فيبر غذايي نقش مهمي در حفظ سلامتي بدن و محافظت بدن در برابر بيماري‌هايي مثل ديابت و بيماري‌هاي قلبي حفظ داراست. يكي از اين مواد خوراكي بلغور جو است. اين ماده به دليل دارا بودن نوع خاصي از فيبر به نام «بتاگلوكن» مي‌تواند در كاهش كلسترول موثر باشد.

بتاگلوكن نوعي فيبر قابل حل است كه به كاهش كلسترول بد خون كمك مي‌كند. خاصيت اين فيبر اين است كه كلسترول بد خون را كاهش داده اما تغييري در ميزان كلسترول خوب ايجاد نمي‌كند. بلغور جو همچنين مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد.

مطالعات نشان مي‌دهد افرادي كه از كلسترول بالا رنج مي‌برند با مصرف سه گرم فيبرغذايي قابل حل در روز مي توانند كلسترول خون خود را كاهش دهند.

دومين ماده خوراكي پيشنهادي دانه سويا است. پروتئين سويا بدن را در مقابل بيماري‌هاي قلبي محافظت كرده و مقدار كلسترول بد خون را به طور چشمگيري كاهش داده و كلسترول خوب را بالا مي‌برد.

در سومين مورد مي‌توان به چاي سبز اشاره كرد. چندين مطالعه انجام شده نشان مي‌دهد مصرف اين چاي از لخته شدن خون، افزايش فشار خون و افزايش ميزان كلسترول جلوگيري مي‌كند. چاي به دليل داشتن اسيد فوليك باعث مي‌شود خطر ابتلا به سرطان‌ و بيماري‌هاي قلبي كاهش يابد.

آخرين مورد گياه اسپرزه است. اين گياه حاوي فيبر قابل حل و غيرقابل حل است. مصرف اين گياه سطح كلسترول خون را پايين آورد كه به دليل فيبر بالاي آن است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد