فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۶۹۷۷
انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۰

قهوه خطر ديابت را کاهش مي دهد

ایسنا: نوشيدن قهوه به صورت روزانه خطر ابتلا به ديابت را کاهش مي دهد.

پژوهشگران چيني تاکيد دارند قهوه در اين خصوص تاثير خود را از خاصيتي مي گيرد که مانع از فعاليت ماده اي خاص مي شود که اين ماده در ارتباط با ديابت است.

لينگ ژنگ، کان هوانگ و همکارانشان معتقدند مطالعات گذشته نشان مي دهد افرادي که روزانه بيش از چهار فنجان قهوه مصرف مي کنند تا 50 درصد خطر ابتلا به ديابت را کاهش مي دهند.

بر اساس نتايج اين تحقيق که در مجله Agricultural & Food Chemistry منتشر شد ترکيباتي در قهوه وجود دارد که به طرز چشمگيري مانع از فعاليت "آميلوييد پلي پپتيد" مي شود که اين ماده نقش مهمي در ابتلا به ديابت نوع 2 دارد.

برچسب ها: قهوه ، دیابت
ارسال به دوستان
captcha
علت شنیده شدن صدای انفجار در بوشهر چه بود؟ هشدار سیلاب در دو استان آذربایجان‌ شرقی و غربی مسمومیت ۱۸ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در این شهر/ یک نفر جان باخت پنج آسیبی که انحصار به اقتصاد وارد می‌کند برای بحران تراستی ها چه باید کرد؟ شکست جنگ طلبان آمریکا در نظرسنجی ها ترامپ: اگر به ایران حمله نمی کردم، باید آنها را "قربان" خطاب می کردیم بشار اسد به اعدام محکوم شد ترور فرمانده اطلاعات نظامی شرق لیبی در بنغازی این خیابان‌های تهران پنجشنبه «صددرصد» محدود می‌شوند/ اعلام جزئیات واکنش چمران به جمع آوری سنگ فرش های میدان بهارستان و خیابان سی تیر دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه با فرماندهان حشدشعبی چه شده که حامیان حذف جمهوریت، فضا را مساعد دیده اند؟ هشدار کارشناسان نظامی آمریکا به ترامپ: راه حل نظامی برای باز کردن تنگه هرمز طولانی، پرهزینه، مرگبار و بدون تضمین پیروزی است «اسم خودمه، چرا نباید خودم انتخابش کنم؟»/ کامنت‌های خبر تغییر نام «رقیه» به «رویا» چه می‌گویند؟