فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۹-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۳۲۹۲
انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۹-۰۷-۱۳۹۰

تهران هر سال ۱۷ سانتیمتر نشست می کند



یک کارشناس آبهای زیرزمینی با بیان اینکه خسارت ناشی از فرونشست زمین در اثر افت سطح آبهای زیرزمینی معادل خسارت زلزله است گفت: در اثر برداشت بی رویه آبهای زیر زمینی، دشت تهران سالانه 17 سانتیمتر فرونشست دارد که این مسئله برای تهران فاجعه است.

به گزارش مهر، جمشید چراغچی کارشناس آبهای زیر زمینی افزود: سال 1363 برای رسیدن به آب در منطقه یافت آباد تهران باید 32 متر زمین را حفر می کردیم اما در حال حاضر برای رسیدن به آب در همان منطقه باید 90 متر زمین را بکنیم. یعنی سطح سفره آب زیر زمینی در این منطقه در طول 25 سال حدود 60 متر افت کرده است.
ارسال به دوستان
فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان