فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۸۵۹۲
انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۰

صالحي: غني سازي بيش از 20 درصد صحت ندارد

عصر ایران
صالحی تأکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هر فعالیت هسته‌ای که در داخل کشور دیده باشد گزارش می دهد و در این زمینه مشکلی نیست.

در حالي كه رئيس سازمان انرژي هسته‌اي كشورمان از 3 برابر شدن غني سازي 20 درصدي در ايران خبر داده بود رسانه‌هاي خارجي اين حرف عباسي را غني سازي بيش از 20 درصد تلقي كرده و آن را به دروغ سر خط خبرهاي خود قرار دادند.

به گزارش جام جم آنلاين روز گذشته عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در حاشيه جلسه هيأت دولت گفته بود؛ امسال تحت نظارت آژانس غني سازي 20 درصد را از سايت نطنز به سايت فردو منتقل مي‌كنيم و توان آن را به سه برابر افزايش مي‌دهيم و اين جواب پاسخي بود كه آژانس طلب مي‌كرد.

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرده بود؛ غني سازي 20 درصد در سايت نطنز متوقف نمي‌شود تا اينكه با نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مطمئن شويم كه در سايت فردو، دو برابر وضع كنوني توليد مي‌كنيم.

عباسي با بيان اينكه همه اين مراحل انتقال زير نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صورت مي‌گيرد، افزود: پس از آنكه ظرفيت توليد را در سايت فردو به سه برابر افزايش داديم آنگاه بخش 20 درصد سايت نطنز را متوقف و به صورت كامل به فردو انتقال مي‌كنيم؛ بنابراين تا زماني كه غني سازي 20 درصد به طور كامل به فردو انتقال نيابد و ظرفيت توليد سه برابر نشود، بخش غني سازي نطنز را متوقف نخواهيم كرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نيز در پاسخ به ادعاي رسانه‌هاي غربي با تأكيد بر اين كه ايران در چارچوب آژانس عمل مي‌كند گفت: موضوع غنی سازی بیش از20 درصد در ایران صحت ندارد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر،علی اکبر صالحی در حاشیه چهارمین اجلاس وزیران محیط زیست کشورهای عضو اکو در پاسخ به خبرنگاری که پرسید فرانسه اعلام کرده در ایران غنی سازی بیش از20 درصد صورت گرفته است افزود: جمهوری اسلامی ایران هر میزان غنی سازی داشته باشد آن را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه ما هر فعالیت صلح آمیز هسته‌ای داشته باشیم قطعاً اعلام خواهیم کرد افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب آژانس عمل می کند و اگر حرف و حدیثی غیر از این باشد کذب است.

صالحی تأکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هر فعالیت هسته‌ای که در داخل کشور دیده باشد گزارش می دهد و در این زمینه مشکلی نیست.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز هر فعالیت صلح آمیز هسته‌ای انجام دهد به اطلاع آژانس می رساند و درباره غنی سازی20 درصد نیز همین اقدام صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: انتقال غنی سازی20 درصد نطنز به فردو نیز به اطلاع آژانس رسیده و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را اعلام کرده بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: صالحی ، غنی سازی ، 20 درصد
ارسال به دوستان
پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد