فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۸۱۷۰
انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۰

آیا لطمات امواج تلفن‌های همراه را جدی بگیریم؟

 
 
محققان بر این موضوع تاکید دارند که استفاده طولانی و مداوم از تلفن‌همراه  لطمات منفی بر سلامت انسانها دارد این در حالی است که برخی از محققان مدعی شده‌اند که استفاده زیاد از تلفن همراه خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش می دهد.

به گزارش الف به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی این موضوع عنوان شده است که در صورتی که انسانها به طور مداوم از تلفن همراه استفاده کنند، احتمال ابتلا به تومور مغزی افزایش می یابد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیشتر موسسات تحقیقاتی در مورد استفاده بیش از حد معمول از تلفن‌های همراه هشدار داده بودند اما اینکه به واقع قرار گرفتن در معرض تشعشات و امواج تلفن‌های همراه انسان را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد، موضوعی است که نباید از آن به سادگی گذشت. در این گزارش اعلام شد که افرادی که در طول روز بیش از دیگران با تلفن‌همراه صحبت می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی مغزی قرار دارند. این تحقیقات در 14 کشور جهان توسط 31 دانشمند انجام شد. با این حال در این گزارش اعلام شده است که افرادی که به صورت افراطی از تلفن همراه استفاده نمی کنند با خطرات کمتری مواجه هستند.

محققان توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از مواجه مستقیم با امواج تلفن همراه بهتر است از هَندزفری و یا هِدسِت استفاده شود و در صورتی که مکالمات کوتاه است، از پیامک ها استفاده شود.

دکتر "چارلز تئو" یک متخصص مغز و اعصاب برجسته در سیدنی گفت که تحقیقات جدید در مورد مضرات استفاده زیاد از تلفن همراه باید " بیدارباشی" برای همه استفاده کنندگان مداوم از تلفن‌های همراه باشد. وی افزود: تحقیقات من و همکارانم نشان می دهد که میان تومورهای مغزی و تلفن‌های همراه ارتباطی وجود دارد. استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه باید به هشدارهای محققان گوش فرا دهند. البته نمی توان با قاطعیت گفت که این امواج رادیویی تلفن‌های همراه عامل اصلی تومورهای مغزی هستند اما می توان گفت که می توانند در ایجاد این تومورها کمک کنند.

آژانس بین‌المللی تحقیقات در مورد سرطان‌ها نیز در گزارشی اعلام کرده است که استفاده زیاد از تلفن همراه می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد. این در حالی است که این موسسه پیشتر اعلام کرده بود که امواج رادیویی تلفن‌های همراه هیچ خطری برای مغز ندارند.

با این حال برخی از محققان اعلام کرده‌اند که این امواج رادیویی خطری برای مغز محسوب نمی شوند. برای نمونه "برنارد استیوارت" مشاور شورای سرطان در استرالیا گفته است که ممکن است حداقل یک دهه بطول بینجامد تا دانشمندان در مورد ارتباط آشکار میان امواج رادیویی تلفن‌های همراه با تومورهای مغزی به نتایج قطعی برسند.

از جمله توصیه‌های محققان در مورد استفاده از تلفن‌های همراه می توان به کمتر صحبت کردن با این تلفن‌ها، عدم دسترسی کودکان به تلفن‌های همراه، دور نگه داشتن هر چه بیشتر این تلفن‌ها با مغز در صورت امکان در زمان مکالمه و با فاصله زیاد قرار دادن تلفن‌های همراه در زمان خواب، اشاره کرد.

 
برچسب ها: امواج ، تلفن‌ ، همراه
ارسال به دوستان
یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد!