فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۳۲۱
انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۰

نماینده شیراز: اگر قانون جایگاه ندارد، مجلس را تعطیل کنید

عصر ایران
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره اقدام‌های غیرقانونی استاندار فارس اظهار کرد: استاندار فارس در چند ماه اخیر ۲۰ بخشدار را در این استان عزل کرده است، در حالی که اختیار قانونی و حق اعمال چنین تصمیم‌هایی را ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از بی‌قانونی‌ها و اقدام‌های فراقانونی اخیر در استان فارس تأکید کرد: بی‌قانونی دولت و وزارت کشور در اداره امور استان فارس اعتبار نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی را لگدمال کرده و نیروهای بسیجی و ولایت‌مدار را ناراضی کرده است.

به گزارش خانه ملت، جعفر قادری در صحن علنی امروز (یکشنبه هشتم خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: وزیر کشور در تعیین استاندار استان فارس اقدامات فراقانونی بسیاری انجام داده است، به طوری که امروز برای فردی حکم سرپرستی داده و سه روز بعد وی را عزل کرده و به مردم می‌گوید که استاندار فارس استعفا داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تأکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه مردم و مجلس ادامه داد: دولت حق ندارد به مردم دروغ بگوید؛ اگر در استان فارس مشکلی وجود دارد دولت و وزارت کشور باید در باره آن با شفافیت توضیح دهند.

قادری نیروهای ولایت‌مدار استان فارس را از روند موجود ناراضی و نگران توصیف کرد و گفت: به دلیل بی‌قانونی‌های اخیر از سوی دولت و وزارت کشور کار اجرایی در استان فارس تعطیل شده است و هیچ کس در مقابل قانون و شرح وظایف دستگاه‌ خود پاسخ‌گو نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره اقدام‌های غیرقانونی استاندار فارس اظهار کرد: استاندار فارس در چند ماه اخیر ۲۰ بخشدار را در این استان عزل کرده است، در حالی که اختیار قانونی و حق اعمال چنین تصمیم‌هایی را ندارد.

قادری، شأن قانون‌گذاری مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیادی و مهم توصیف کرد و ادامه داد: هزینه و بودجه بسیاری در کشور صرف می‌شود تا مجلس قانون تصویب کند؛ اگر این قوانین جایگاهی ندارد و کسی در مقابل آنها پاسخ‌گو نیست مجلس را تعطیل کنید تا بودجه و هزینه بیت‌المال به هدر نرود.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر قادری بر شأن قانون‌گذاری مجلس تأکید کرد و گفت: معاون رئیس جمهوری باید پیغام نمایندگان و نگرانی آنها را به دولت و وزارت کابینه انتقال دهد تا روند نادرست و فراقانونی موجود برطرف شود و کار به سئوال و استیضاح نینجامد.

محمدرضا باهنر تذکر، سئوال و استیضاح را حق و اختیار قانونی نمایندگان مردم خواند و تصریح کرد: اگر بحث و بررسی و تعامل با وزیران به نتیجه نرسد مجلس از سایر اختیارهای قانونی خود برای حل مشکلات استفاده می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه