فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۴۵۶
انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۰

این شیخ قرائتی حرف‌هایش را ناقص می‌زند

عصر ایران
خدمت آیت الله العظمی گلپایگانی بودیم. آقای فلسفی هم بود. من وارد شدم. یك مرتبه آقای فلسفی گفت: آقای گلپایگانی این شیخ قرائتی حرف‌هایش را ناقص می‌زند و این كمال است. من خودم هم نمی‌دانستم كمال است. گفت: اگر حرف زدی و او نشست خسته می‌شود. سعدیا مرد نكونام نمیرد هرگز *** مرده آن است... بابا خسته می‌شود. بگو: سعدیا مرد نكونام...
حجت الاسلام محسن قرائتی در سلسله مباحث درس هایی از قرآن،به بحث قضاوت و حقوق در اسلام پرداخت. در قسمت هایی از سخنرانی آمده است: در اجرای حد غصه نخورید. از متلك و كاریكاتور نترسید!قرآن می‌فرماید: «لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم‏» (مائده/54) مسخره‌ات می‌كنند، بكنند.

به گزارش برنا، امروز صبح صدا و سیما رفتیم، یك صحنه‌ای آوردند از خود من یك كاریكاتور درست كرده بودند. یعنی حرف‌ها را برمی‌دارند قیچی می‌كنند، به هم می‌چسبانند و یك چیزی درمی‌آورند. اصلاً یك گروهی این كاره هستند.

قرآن در سوره‌ی مطففین می‌گوید: مؤمنین آماده باشید چهار تا متلك بشنوید. شوخی هم نداریم. «إِنَّ الَّذینَ أَجْرَمُوا كانُوا مِنَ الَّذینَ آمَنُوا یَضْحَكُونَ» (مطففین/29) اجرموها به آمنوها «یضحكون» یعنی چه؟ به شما می‌خندند.

«وَ إِذَا مَرُّواْ بهِِمْ یَتَغَامَزُونَ» (مطففین/30) از كنارتان رد می‌شوند غمزه می‌آیند، چشمك می‌زنند. بزنند! اُمل است، مرتجع است، «وَ إِذَا انقَلَبُواْ إِلىَ أَهْلِهِمُ»وقتی نزد تیپ و باند و حزب خودشان برمی‌گردند، «انقَلَبُواْ» برمی‌گردند، «فَكِهِینَ» (مطففین/31) فكاهی می‌گویند.

«وَ إِذَا رَأَوْهُمْ» از دور می‌گویند: «قَالُواْ إِنَّ هَؤُلَاءِ لَضَالُّونَ» (مطففین/32) این گمراه است. می گوید: چهار تا متلك را آماده باشید، منتهی متلك گو، آدم حسابی نیست. «إِنَّ الَّذینَ أَجْرَمُوا» امتحان هوش! من عربی می‌خوانم شما فارسی را معنا كنید. اجرموها به آمنوها «یضحكون» بگویید... من فن كلاسداری‌ام این است كه حرف‌هایم را ابتر می‌زنم.


خدمت آیت الله العظمی گلپایگانی بودیم. آقای فلسفی هم بود. من وارد شدم. یك مرتبه آقای فلسفی گفت: آقای گلپایگانی این شیخ قرائتی حرف‌هایش را ناقص می‌زند و این كمال است. من خودم هم نمی‌دانستم كمال است. گفت: اگر حرف زدی و او نشست خسته می‌شود. سعدیا مرد نكونام نمیرد هرگز *** مرده آن است... بابا خسته می‌شود. بگو: سعدیا مرد نكونام...

این وسط هم یك نفس می‌كشی، هم مشاركتی درس را اداره می‌كنی. اما اگر همه‌حرف‌ها را زدی هم خودت خسته می‌شوی، او هم سی دقیقه، دقیقه‌ی اولش را چنین گوش می‌دهد، دل می‌دهد. دقیقه‌ دومش قیافه چنین می‌شود، دقیقه‌سوم چنین می‌شود. برای اینكه مخاطبت را شاداب نگه داری، حرف‌هایتان را ناقص بزنید.

اجرموها به آمنوها «یضحكون»... می‌خندیدند. «یَتَغَامَزُونَ» غمزه می‌آمدند. «فَكِهِینَ» فكاهی می‌گویند. «لَضَالُّونَ» نسبت ضلالت و انحراف می‌دهند. ولی نترس! آدمی كه متلك می‌‌گوید سرش به تنش نمی‌ارزد.
برچسب ها: اشیخ ، قرائتی ، حرف‌ ، ناقص
ارسال به دوستان
«عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه