فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۴۰۲۹
انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹-۰۲-۱۳۹۰

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف قهوه

عصر ایران
وی در این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که قهوه زمانی می‌تواند تاثیر مثبت بر این بیماری داشته باشد که در فواصل زمانی مناسب مصرف شود.


ایسنا: نتایج پژوهشی جدید نشان داد: کافئین سوخت و ساز گلوکز را مختل می‌کند و در ابتلای به دیابت نقش دارد.

پژوهشگران دانشگاه سائوپائولو بیش از 70 هزار زنی که به دیابت مبتلا نبودند را طی یک پژوهش طولانی به مدت 11 سال مورد بررسی قرار دادند.

گرچه یافته‌های مطالعه دکتر دانیلا سارتوریلی از دانشگاه سائوپائولو، گاهی به تاثیر قهوه بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اشاره می‌کند، اما وی در این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که قهوه زمانی می‌تواند تاثیر مثبت بر این بیماری داشته باشد که در فواصل زمانی مناسب مصرف شود.

در این تحقیق تنها آن دسته از افرادی که بیش از یک فنجان قهوه را بعد از ناهار مصرف کردند، با خطر کم‌تری از ابتلا به دیابت مواجه بودند. این افراد با آن دسته از شرکت کنندگانی مقایسه شدند که اصلاً قهوه مصرف نمی‌کردند.
برچسب ها: دیابت ، مصرف قهوه
ارسال به دوستان
captcha
بشار اسد به اعدام محکوم شد ترامپ: اگر به ایران حمله نمی کردم، باید آنها را "آقا" خطاب می کردیم بشار اسد به اعدام محکوم شد ترور فرمانده اطلاعات نظامی شرق لیبی در بنغازی این خیابان‌های تهران پنجشنبه «صددرصد» محدود می‌شوند/ اعلام جزئیات واکنش چمران به جمع آوری سنگ فرش های میدان بهارستان و خیابان سی تیر دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه با فرماندهان حشدشعبی چه شده که حامیان حذف جمهوریت، فضا را مساعد دیده اند؟ هشدار کارشناسان نظامی آمریکا به ترامپ: راه حل نظامی برای باز کردن تنگه هرمز طولانی، پرهزینه، مرگبار و بدون تضمین پیروزی است «اسم خودمه، چرا نباید خودم انتخابش کنم؟»/ کامنت‌های خبر تغییر نام «رقیه» به «رویا» چه می‌گویند؟ کودک‌آزاری در صدر پرونده‌ها/ جزئیات گزارش عملکرد انجمن حمایت از کودکان آلبوم «جُستار» به آهنگسازی امیر علوی منتشر شد هشدار آیت الله غرویان: می خواهند دولت را به شکست بکشانند/ تلاش می‌کنند بین پزشکیان و فرماندهان نظامی اختلاف ایجاد کنند آغاز محاکمه قاتل خواننده معروف هاشمی رفسنجانی خرداد 1363: ابرقدرت ها می‌خواهند کار را به جایی برسانند که ایران خلیج فارس را ببندد