فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۰۸۳۵
انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۰

انتقاد آیت‌الله وحید از برخی مطالب تورات و انجیل

عصر ایران
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به برخی از مطالب کتاب تورات و انجیل موجود، خاطرنشان کرد: آنچه در تورات، انجیل و عهد عتیق و جدید نسبت به انبیا وجود دارد از اظهر مصادیق ظلم است و نص قرآن کریم هم تأکید می‌کند که «لاینال عهدی الظالمین».
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با ناروا و نادرست خواندن مطالب کتاب تورات و انجیل فعلی درباره انبیای الهی، این مطالب را مصداق بارز ظلم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، صبح امروز چهارشنبه در درس تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، عصمت انبیا را امری واضح و مبرهن دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تأکید کرد: نص صریح قرآن کریم است که «لاینال عهدی الظالمین» و همچنین صریح قرآن است که «و جعلنا منهم ائمة یهدون بامرنا لما صبروا».

وی یادآور شد: صبر به معنای حبس نفس از هوا و هوس است، البته صبر در نظر عامه منصرف به صبر در برابر مصائب و بلا است ولی باید توجه داشت که این انصراف به دلایل متعدد باطل است.

این مرجع تقلید ادامه داد: آن کس که نفس را حبس کند بر آنچه خدا از او خواسته، او از نظر قرآن صابر است و خداوند تبارک و تعالی نسبت به انبیای بنی‌اسرائیل مثل داود و سلیمان آیه مبارکه «وجعلنا منهم ائمة یهدون بامرنا لما صبروا» را نازل کرده است.

وی افزود: خداوند می فرماید این انبیا ابتدا از این آزمایش سربلند بیرون آمدند، نفس را در مقابل آنچه خواسته هوا و هوس است حبس کردند و سپس لباس نبوت و امامت امت را ما به قامت آنان پوشاندیم.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی یادآور شد: این نص قرآن کریم است قهراً روایتی که مضمون آن هوسبازی حضرت داود است و از ذکر خدا منصرف است مخالف با صریح قرآن است و آنچه مخالف کتاب است را باید به دیوار زد.

وی تأکید کرد: فضلایی که اهل تحقیق هستند باید با دقت به روایات توجه کنند ولو آن روایت سندش صحیح باشد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که نبوت عهد خداوند است و به ظالمان نمی‌رسد به بیان مراتب ظلم پرداخت و گفت: ظلم مراتب متعدد و مختلفی دارد و از مرتبه ادنی شروع می‌شود تا به بالاترین مرتبه برسد، اینها خطابه نیست همه برهان است که شاهد آن قرآن است.

وی با اشاره به آیه شریفه «ان الشرک لظلم عظیم» گفت: بالاترین ظلم شرک به خداوند و کفر بالله است و مرتبه بعدی آن قتل نفس محترمه است و کسی که مؤمنی را بکشد جزای او جهنم است، کسی که بر قتل یک مسلمان ولو به یک کلمه کمک کند روز قیامت در حالی محشور می‌شود که از رحمت خدا مأیوس است.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به برخی از مطالب کتاب تورات و انجیل موجود، خاطرنشان کرد: آنچه در تورات، انجیل و عهد عتیق و جدید نسبت به انبیا وجود دارد از اظهر مصادیق ظلم است و نص قرآن کریم هم تأکید می‌کند که «لاینال عهدی الظالمین».

وی بیان داشت: فصل الخطاب و آنچه ریشه این اباطیل را می‌کند و تمام مسیحیت و پاپ را بیچاره می‌کند این است، نیرنگ مسیحیت بحث مفصلی دارد ولی خداوند تبارک و تعالی حافظانی برای این دین قرار داده که به هنگام خطر، دین را از هر خطری محافظت می‌کنند، همان‌گونه که جلوه علمی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) مأمون و دانشمندانش را بیچاره کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ایران، سومین تیم برتر آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶ تعطیلی رواق کشوردوست به دلیل حفظ حرمت مکانی که به نام رهبر شهید انقلاب بود... از ورود خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث در ایام اربعین جلوگیری شود شانس موفقیت مذاکرات پیش‌رو را بالا می‌دانم مشمولان متولد سال ۸۷ برای شرکت در پیاده روی اربعین نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند چرا تانک‌های روسی کوچک‌تر هستند؟ /راز پنهان پشت ظاهری متفاوت ترامپ برای پول‌درآوردن رئیس جمهور شد بانک‌ها زیر آتش هکرها / فیلترینگ چگونه شبکه بانکی را آسیب‌پذیر کرد؟ اسپیس‌ایکس خط لوله گاز می‌سازد!  وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی سه زمین‌لرزه بزرگ اخیر در آمریکا، ژاپن و ونزوئلا بی‌ارتباط به هم بودند پلیس با خودروی جدید به خیابان آمد (+عکس) تهدید چین آمریکا را ترساند / آغاز یک پروژه نظامی مهم چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟