فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۳۲۴۶
انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰-۰۸-۱۳۸۹

نمایشگاهی برای سیل زدگان پاکستانی

تریبون -  چندی پیش استاد عمران سلطان احمد، هنرمند پاکستانی، نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط خود در تهران برگزار کرده بود. او اعلام کرده بود قصد دارد مبلغ حاصل از فروش تابلوهایش را به مردم سیل زده‌ی کشورش اهدا کند. اما متاسفانه برای نمایشگاه ایشان تبلیغاتی صورت نپذیرفت و به همین دلیل بازدیدکنندگان از نمایشگاه بسیار اندک بودند و تابلوهای ایشان فروش چندانی نداشت. در روز چهارم برپایی نمایشگاه خبری در این باره منتشر شد اما به دلیل حمایت نشدن از طرف سایت‌های خبی مطرح، باز هم امر اطلاع رسانی انجام نپذیرفت:

«نمایشگاهی بدون بازدید برای سیل‌زده‌ها در تهران
نمایشگاهی که ۴ روز از برپایی آن می‌گذرد و هنوز بازدیدکننده‌ای نداشته است!

این روزها نگارخانه آتش زاد مهمان تابلوهای نقاشیخط هنرمندی پاکستانی است که برای حمایت مالی از هموطنان سیل زده اش، نمایشگاه نقاشیخطی در این نگارخانه برپا کرده است.

استاد عمران سلطان احمد از برجسته ترین خطاطان پاکستان است، او سال هاست که برای حفظ میراث هنری نیاکان هنرمندش در هنر خطاطی، رایگان به نوجوانان و جوانان پاکستانی خط نستعلیق آموزش می دهد.

عمران سلطان احمد، در این نمایشگاه ۳۴ تابلو از آثارش را که پیرامون دو اسم «الله» و «علی» است، به نمایش گذاشته است. او در نهایت درآمد حاصل از فروش آثارش را به هموطنان پاکستانی اش اهدا خواهد کرد.

این استاد نقاشیخط، رئیس انجمن خوشنویسان پاکستان، مدیر گالری سلطان و مدیر انجمن خیریه سلطان در پاکستان است و تا کنون نمایشگاه های زیادی در سرتاسر دنیا برگزار کرده است.

نکته تاسف برانگیز این است که استاد عمران، بنا بود این نمایشگاه را در کلیسایی در کشور ایتالیا برپا کند اما وقتی شور و شوق ایرانی‌ها را برای کمک به هموطنانش دید، محل برگزاری نمایشگاه را از ایتالیا به ایران تغییر داد و جای تاسف دارد که با همه هنردوستی و انسان دوستی ما، این گونه با بی‌مهری و بی‌توجهی مواجه شده است.

یک خبرنگار در این‌باره می‌نویسد: «برای من به عنوان یک هنر دوست، دیدن چهره مغموم و گرفته این استاد بزرگ خطاطی، پس از چهار روز که هیچ بازدیدی از نمایشگاهش صورت نگرفت، خیلی دردناک بود. باور کنید بازدید از نمایشگاهش رایگان است…»»

رایزنی‌ها برای برپایی دوباره‌ی نمایشگاه

اما خوشبختانه بعد از این پایان تلخ، گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران که از این مسئله مطلع شده بودند، با رایزنی‌هایی که با استاد عمران داشتند ایشان را متقاعد کردند نمایشگاه را یک هفته دیگر و در محلی جدید در دانشگاه برپا نمایند.

با تلاش‌های فراوان دانشجویان مققر شد نمایشگاه از تاریخ دوشنبه ۱۰ آبان، تا چهارشنبه ۱۲ آبان در محل نگارخانه‌ی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران (خیابان انقلاب،‌ خیابان قدس) برگزار گردد.

قطعا با توجه به اتفاق رخ داده در نمایشگاه اول ایشان، حضور دانشجویان، مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان کمک به مردم سیل زده‌ی پاکستان موجب خرسندی و رونق این نمایشگاهِ سه روزه خواهد بود. لطفا در خبررسانی برای این نمایشگاه ما را یاری نمایید.
برچسب ها: نمایشگاه ، خط ، سیل ، پاکستان
ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند