فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۷-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۲۴۸
انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۷-۰۷-۱۳۸۹

شكلات‌هاي تيره باعث كاهش كلسترول مي‌شوند

عصر ایران
محققان در اين تحقيقات به 12 فرد مبتلا به ديابت نوع 2 در طي 16 هفته شكلات تيره دادند و در همه اين افراد ميزان سطح كلسترول خون آن‌ها كاهش پيدا كرد.


تحقيقات نشان مي‌دهد كه مصرف شكلات‌هاي تيره و تلخ به تنظيم سطح كلسترول كمك مي‌كند.

به گزارش  فارس، محققان اعلام كردند كه مواد تشكيل دهنده شكلات تيره مي‌تواند به بيماران ديابتي در كنترل و تنظيم سطح كلسترول آن‌ها كمك كند.

تحقيقات ديگر انجام شده در مورد شكلات هاي تيره نشان مي‌دهد كه شكلات‌هايي كه از كاكائو جامد تشكيل شده‌اند، داراي پلي‌فنول‌ها هستند كه مي توانند به كاهش بيماري‌هاي قبلي كمك زيادي كنند.

محققان دانشگاه "Hull " اعلام كردند كه افراد مبتلا به ديابت مي‌توانند با مصرف شكلات‌هاي تيره مي‌توانند سطح كلسترول را كاهش دهند.

كلسترول بالا يكي از مشكلات شايع و اصلي در بين بيماران ديابتي است و اين مشكل بسيار جدي است زيرا منجر به ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و حمله‌هاي قلبي مي‌شود.

نتايج اين تحقيقات در مجله «Diabetic Medicine» منتشر شده و نشان مي‌دهد مواد شيميايي درون شكلات به كاهش سطح كلسترول كمك مي‌كند.

محققان در اين تحقيقات به 12 فرد مبتلا به ديابت نوع 2 در طي 16 هفته شكلات تيره دادند و در همه اين افراد ميزان سطح كلسترول خون آن‌ها كاهش پيدا كرد.

استو آتكين سرپرست اين تحقيقات گفت: مصرف شكلات تيره و كاكائويي باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود و به نوعي ديگر مي‌توانيم بگوييم كه مصرف شكلات تيره باعث كاهش حمله‌ و بيماري‌هاي قلبي مي‌شود.

وي افزود: بايد در رژيم غذايي افراد مبتلا به بيماري ديابت نوع 2 شكلات‌هاي كاكائويي افروده شود، تا راحت تر بتوانند به زندگي نرمال و عادي بازگردند.

اگر چه اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه مصرف شكلات براي بهبود حال بيماران ديابتي مؤثر است، اما بايد متخصصان ديابت به اين پيشنهاد چراغ سبز نشان دهند و مجوز گنجاندن شكلات را در رژيم غذايي بيماران ديابتي بدهند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد