فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۱۷-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۳۰۱۷۵
انتشار: ۱۸:۰۲ - ۱۷-۰۵-۱۳۸۹

شکایت تولیدکنندگان آب معدنی از وزارت نفت

عصر ایران
دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی ایران افزود: دو دستگاه نظارتی موسسه استاندارد و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت مسئولیت نظارت بر سلامت آبهای معدنی و به صورت کلی مواد غذایی را به عهده دارند، بنابراین اظهار نظر وزارت نفت در مورد سلامت آبهای معدنی از صلاحیت لازم برخوردار نیست.
مهر: دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی ایران اعلام کرد، این انجمن شکایت خود از وزارت نفت بابت گزارش یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از کیفیت آبهای معدنی را به قوه قضائیه ارسال کرد.

شاهرخ ظهیری صبح امروز از ارایه شکایت انجمنهای آب معدنی از وزارت نفت به قوه قضائیه خبر داد و گفت: متاسفانه یکی از زیرمجموعه های وزارت نفت به دلایل نامعلوم فهرستی از آبهای معدنی را به صورت گسترده منتشر کرده اند، در حالی که وزارت نفت مرجع قانونی و رسمی برای اظهار نظر در مورد سلامت این کالا نیست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی ایران افزود: دو دستگاه نظارتی موسسه استاندارد و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت مسئولیت نظارت بر سلامت آبهای معدنی و به صورت کلی مواد غذایی را به عهده دارند، بنابراین اظهار نظر وزارت نفت در مورد سلامت آبهای معدنی از صلاحیت لازم برخوردار نیست.

به گفته ظهیری، وزارت بهداشت آزمایشهای سختگیرانه ای را در خصوص آبهای معدنی و املاح موجود در آن به عمل می آورد و در آزمایشات این وزارتخانه و موسسه استاندارد گفته می شود که کلسیم، منیزیم، نیترات و سایر املاح موجود در یک بطری آب معدنی به چه میزان است، اگر این املاح به حد استاندارد باشد، آنگاه وزارت بهداشت اجازه می دهد که این آب به نام آب معدنی وارد بازار شود.

وی تصریح کرد:  انتظار می رفت که موسسه استاندارد و وزارت بهداشت از سلامت آبهای موجود در بازار که علامت استاندارد دارند، دفاع کنند.

همچنین شاهرخ رامین نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با گلایه از وزارت نفت مبنی بر اعلام اسامی تعدادی از برندهای آب معدنی در فهرست آبهای بی کیفیت، گفت: بعد از بازگشایی مجلس، حتما این موضوع را از وزارت نفت سئوال خواهم کرد چراکه وزارت نفت مسئول صاحب صلاحیت در خصوص سلامت آبهای معدنی نیست.

وی افزود: همچنین قصد داریم تا مرکز تحقیقات آب را در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت راه اندازی کنیم، چراکه برخی از آبهای معدنی در ایران، خواصی دارویی دارند و برای برخی بیماری ها مفید هستند، بنابراین می توانند به دنیا صادر شوند.

رامین گفت: در صورتی که موفق شویم آبهای معدنی را با این خصوصیت طبقه بندی کنیم، می توانیم شاهد ارزش افزوده بالاتر در بازار این کالا باشیم؛ ضمن اینکه این آبها ارزش صادراتی می یابند، چراکه از خواص متمایزتری برخوردار هستند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
 وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی سه زمین‌لرزه بزرگ اخیر در آمریکا، ژاپن و ونزوئلا بی‌ارتباط به هم بودند پلیس با خودروی جدید به خیابان آمد (+عکس) تهدید چین آمریکا را ترساند / آغاز یک پروژه نظامی مهم چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟ تاریخ‌سازی رامین رضاییان؛ عبور از رکورد ۲۰ ساله گل‌محمدی وداع دراماتیک تیم ملی ایران با جام جهانی ۲۰۲۶ تصویری از یک بازار در شهر «کازرون»؛ 100 سال قبل ستون نویس ورزشی آمریکا: تیم ملی ایران قربانی سیاست و تبعیض و بی عملی فیفا شد اتاق اصناف: فاکتورهای کاغذی دیگر اعتبار ندارند شهرهایی که قواعد سفر را تغییر می‌دهند (+عکس) دو روایت از «هسته سخت» نظام وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان