فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۲-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۷۵۵۶
انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۲-۰۵-۱۳۸۹

توکلی: واگذاری سهام مخابرات قانونی نیست

عصر ایران
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح وی و "الیاس نادران" برای بررسی وضعیت واگذاری مخابرات و باز پس دادن آن به دولت در صورت روشن نشدن برخی نقاط ابهام گفت: نحوه واگذاری شرکت بسیار سود آور مخابرات کاملا غیر قانونی و با شرایط عدم رقابتی شدن بوده است.
خانه ملت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به علت غیرقانونی بودن واگذاری شرکت مخابرات، در صورت لزوم طرحی را برای لغو این قرارداد در مجلس ارائه می دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح وی و "الیاس نادران" برای بررسی وضعیت واگذاری مخابرات و باز پس دادن آن به دولت در صورت روشن نشدن برخی نقاط ابهام گفت: نحوه واگذاری شرکت بسیار سود آور مخابرات کاملا غیر قانونی و با شرایط عدم رقابتی شدن بوده است.

وی تاکید کرد: وقتی قرار است چنین شرکت دولتی عریض و طویل و سودآوری واگذار شود بایستی به صورت دقیق شرایط رقابتی و مزایده برای آن رعایت شود. این درحالی است که در مورد مخابرات چنین مسئله ای رخ نداده است.

نماینده مردم تهران افزود: به توصیه یک نهاد امنیتی یک کنسرسیوم خصوصی از مزایده کنار گذاشته شد و یک شرکت به صورت انحصاری در این واگذاری شرکت و عمده سهام مخابرات را در اختیار گرفته است.

توکلی با تاکید بر این که قواعد قیمت گذاری برای چنین شرکت بزرگی نیز در بورس رعایت نشده است گفت: وقتی با یک شرکت به صورت انحصاری در بورس وارد می شوند قیمت واقعی آن پیدا نمی شود و این نوع واگذاری کاملا غیر قانونی است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که شورای رقابت  بدون این که مراحل قانونی کار را بگذراند اقدام به صدور مجوز نموده است گفت: وقتی به شورای رقابت در خصوص انحصاری شدن شرایط این مناقصه تذکر دادیم گفتند که اشکالی بر آن وارد نیست در حالیکه اشکال دارد و غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: از وزیر اقتصاد نیز دراین باره سوال پرسیدیم که گفت ما هم اشکالات قانونی این واگذاری را قبول داریم.

توکلی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات تا به حال با ودایع مردم چرخیده است. میزان ودایع مردم 5700 میلیارد تومان بوده در حالی که آورده سرمایه خود شرکت مخابرات زیر 1 میلیارد تومان می باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس حرف های ما را قانع کننده می دانند  تصریح کرد:ما به شدت و سرعت از طرق قانونی موضوعات مختلف پیرامون این واگذاری را دنبال می کنیم.

 توکلی گفت: به صورت قطع اگر لازم باشد طرحی را در مجلس برای لغو قرار داد فوق تنظیم و به صورتی که در مجلس هفتم قرار داد ترکسل را مورد بررسی و با رای نمایندگان لغور کردیم با قرارداد و واگذاری فعلی مخابرات برخورد خواهیم کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله