فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۹-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۶۸۵۳
انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۹-۰۴-۱۳۸۹

نيترات بيش از حد مجاز در آب سرطان‌زا است



فارس: يك متخصص تغذيه گفت: نيترات بيش از حد در بدن به نيتروزامين تبديل مي‌شود كه سرطان‌زا است.

مسعود كيمياگر افزود: نيترات موجود در آب در دستگاه گوارش با تركيبات پروتئيني تركيب مي‌شود و به نيتروزامين تبديل مي‌شود و اگر بيش از حد مجاز نيترات در بدن تجمع پيدا كند منجر به بروز سرطان مي‌شود.

مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت، روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه آب مناطق غرب و جنوب تهران بيش از حد مجاز نيترات دارند و توصيه كرد كه زنان باردار و كودكان اين مناطق به جاي مصرف آب‌هاي شهري از آبهاي بسته بندي استفاده كنند.

شاهرخ رامين، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با انتقاد از ميزان بيش از حد مجاز نيترات در آب تهران توصيه كرد: با توجه به وضع موجود ديگر هزينه‌هاي سنگين براي تهيه آب شرب در شهر تهران كار درستي نيست و بهتر است به جاي آن اين هزينه را براي تأمين آب شرب به صورت بسته‌بندي براي مردم صرف كنيم.

برچسب ها: نیترات ، حد مجاز ، آب ، سرطان‌زا
ارسال به دوستان
امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان