فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۵۱۱۰
انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰-۰۴-۱۳۸۹

روسيه ماهواره مخابراتي آمريكا را به فضا برد

عصر ایران
اين هفتمين پرتاب موشك «پروتن-ام» در سال 2010 بوده است و اين موشك تاكنون 358 پرتاب را انجام داده است.

فارس: فضاپيماي روسيه ماهواره ارتباطاتي و مخابراتي آمريكا را به مدار زمين برد.

موشك بالابرنده «پروتن-ام» به همراه ماهواره مخابراتي و ارتباطاتي آمريكا «EchoStar-15» شب گذشته در ساعت 22:40 به وقت مسكو (18:40 به وقت جهاني) از مركز فضايي بيكنور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

اين ماهواره حدود 9 ساعت و 13 دقيقه بعد از پرتاب، از موشك بالابرنده خود جدا شد و در مدار زمين قرار گرفت.

اين هفتمين پرتاب موشك «پروتن-ام» در سال 2010 بوده است و اين موشك تاكنون 358 پرتاب را انجام داده است.

ماهواره «EchoStar-15» ماهواره آمريكايي است كه با هداف مخابراتي و ارتباطاتي مأموريت خود را انجام مي‌دهد و اين ماهواره سيستم تلويزيوني 14 ميليون بيننده را در آمريكا سرويس مي‌دهد. وزن اين ماهوراه 5 هزار و 540 كيلوگرم است و قرار است 15 سال در مدار زمين فعاليت كند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
منابع طبیعی «کلاژن‌» پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود