فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۸۳۰
انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳-۰۴-۱۳۸۹

تداوم گرماي هوا و قطعي آب در تهران

عصر ایران
مصرف آب نيز به دليل بالا رفتن دما به 3 ميليون و 273 هزار مترمكعب رسيده كه حدود 200 هزار مترمكعب بيشتر از مدت مشابه سال قبل است و خواستار صرفه‌جويي در حد 3 تا 4 درصد هستيم.
ایلنا: تداوم گرماي هوا سبب قطعي و كمبود آب در تهران مي‌شود.

در حال حاضر ميزان توليد و مصرف آب به حداكثر توان شبكه آبرساني در تهران رسيده است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: مصرف آب در تهران به شدت افزايش يافته و با تمام ظرفيت در حال آبرساني از سدها و چاه‌ها هستيم. بدون ترديد اگر دماي هوا چند روز مداوم در اين حد باقي بماند و مصرف آب نيز به تبع آن از حد فعلي بيشتر شود با قطعي و كمبود آب در برخي نقاط تهران روبرو خواهيم بود.

محمد پرورش گفت: دماي هوا در حال حاضر به شدت بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. به عنوان مثال روز جمعه دماي هواي تهران 40 درجه بود كه در همين روز در سال گذشته دما 34 درجه اعلام شده بود.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب نيز به دليل بالا رفتن دما به 3 ميليون و 273 هزار مترمكعب رسيده كه حدود 200 هزار مترمكعب بيشتر از مدت مشابه سال قبل است.
وي گفت: ما توان توليدمان تامين 3 ميليون و 200 هزار مترمكعب آب در روز است، اين در حالي است كه بعضي روزها مصرف 3 ميليون و 300 هزار مترمكعبي آب نيز داشته‌ايم كه زنگ خطر را برايمان به صدا درآورده است.

پرورش گفت: طبق آمار سال گذشته ما تنها در مرداد، آن هم چند روز به اين حجم مصرف رسيديم اما امسال گرماي زودرس پيك مصرف را جلو آورده است. تداوم اين وضعيت مي‌تواند مخازن ما را با مشكل مواجه كند.

او با اشاره به بارش‌هاي مناسب سال جاري گفت: ما كمبود آبي در سدها نداريم. 70 درصد آب مورد نيازمان نيز از سدها تامين مي‌شود 30 درصد باقي‌مانده از چاه‌ها برداشت مي‌شود كه البته آب چاه‌ها به طور مستقيم به شبكه وارد نمي‌شود و پس از ورود به مخزن و اختلاط با آب‌هاي سطحي به شبكه تزريق مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه شركت متبوعش تمام تلاش خود را براي جلوگيري از قطعي آب به عمل مي‌آورد در پاسخ به اين سئوال كه دقيقا در چه حدي از مصرف قطعي آب گريزناپذير است، گفت: اگر مصرف از 3 ميليون و 200 هزار مترمكعب بالاتر رود مشكلاتي در شبكه رخ مي‌دهد. البته شايد بتوانيم تا چند ساعت مصرفي در حدود 3 ميليون و 300 مترمكعب را تامين كنيم اما به دليل افت مخازن ناگزير به اعلام كمبود آب هستيم.

پرورش گفت: آنچه از مردم انتظار داريم چندان زياد نيست و خواستار صرفه‌جويي در حد 3 تا 4 درصد هستيم. مثلا رعايت‌هاي اندكي مثل آبياري فضاي سبز در ساعات غير پيك و رعايت شست‌وشوها.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اين كه ميزان برداشت آب از سدها در حال حاضر حدود 200 هزار مترمكعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بيشتر شده است، گفت: ميزان افزايش برداشت از چاه‌ها نيز حدود 100 هزار مترمكعب بوده است.

وي با اشاره به بالا بودن سرانه آب تهران گفت: ما اين مشكلات را داريم اما در فصل گرما و با اين دماي هوا وقت صحبت كردن درباره فرهنگ مصرف و ... نيست. اميدواريم مردم كمك كنند تا اين مرز حساس پشت سر گذاشته شود.

پرورش گفت: در حال حاضر سيستم ما كاملا پر است و اصلا جاي ريسك نداريم.

او در جواب اين سئوال كه طرح افزايش قيمت آب به كجا رسيد، گفت: ما هيچ دستور جديدي در اين مورد دريافت نكرده‌ايم. در حال حاضر قيمت هر مترمكعب آب تهران براي ما 300 تومان تمام مي‌شود كه از مردم فقط 150 تومان پول مي‌گيريم.

ارسال به دوستان
جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد