فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۲-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۷۶۵
انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۲-۰۴-۱۳۸۹

اولتیماتوم آخر به شرکتها برای ترک تهران

عصر ایران
معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری اظهار داشت: در این جلسه رسمی، دستگاهها آخرین اقدامات و تلاشهای خود برای خروج شرکتهای دولتی که قبلا لیست آنها توسط دولت اعلام شده بود را ارائه خواهند داد.
مهر: معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری از برگزاری جلسه ویژه‌‌ای در هفته جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد که در این جلسه موضوع زمان و اولتیماتوم آخر برای خروج شرکتهای دولتی از تهران تعیین تکلیف می‌شود.

احمد بزرگیان از برگزاری جلسه ای در هفته جاری با حضور رئیس جمهور برای بررسی نتیجه اقدامات و عملکرد دستگاهها از زمان آغاز برنامه ریزی برای خروج شرکتهای دولتی از تهران که استارت آن از 1.5 ماه گذشته زده شده است، خبر داد و گفت: در این زمینه با حضور رئیس جمهور، معاونین دستگاهها و وزارتخانه های مرتبط با موضوع خروج از تهران آخرین وضعیت و عملکردها بررسی خواهد شد.

برگزاری جلسه رسمی دستگاهها با رئیس جمهور

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری اظهار داشت: در این جلسه رسمی، دستگاهها آخرین اقدامات و تلاشهای خود برای خروج شرکتهای دولتی که قبلا لیست آنها توسط دولت اعلام شده بود را ارائه خواهند داد.

بزرگیان با تاکید بر اینکه خوشبختانه با جدی گرفته شدن مسئله خروج شرکتهای دولتی از سوی دستگاهها، اقدمات موثر و خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است، ادامه داد: هم اکنون گزارشات خوبی از سوی دستگاهها و وزارتخانه ها اعلام می‌شود.

دستگاهها گزارش می‌دهند، دولت تصمیم می‌گیرد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است پس از سپری شدن مهلت دو ماهه به شرکتها برای خروج از تهران، زمان و شرایط جدید دیگری توسط دولت اعلام شود؟ بیان داشت: همه این موارد در نشست با حضور رئیس جمهور و پس از ارائه گزارشات دستگاهها بررسی خواهد شد، بنابراین هر تصمیم جدیدی نیز بخواهد اتخاذ شود پس از آن خواهد بود.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری افزود: همچنین برای ماندن برخی دستگاهها و شرکتها در تهران باید استدلال کافی و منطقی ارائه شود.

بزرگیان همچنین به جلسه ای که در معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری با حضور معاونین دستگاهها برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: در هر صورت دولت در این زمینه عزم جدی دارد و برنامه خروج شرکتها نیز اجرا می شود.

15 هزار کارمند خواستار ترک تهران شدند

وی در بخش دیگری از سخنانش در زمینه آخرین وضعیت ثبت نامها برای خروج از تهران به آمار حدود 15 هزار نفری اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 15 هزار نفر توانسته اند درخواست خروج از تهران خود را به ثبت برسانند.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری همچنین به نهایی شدن برنامه خروج 1100 نفر از استان تهران از طریق برگزاری نشست استانداری سخن گفت و تصریح کرد: از طریق واحدهای اجرایی استان تهران، برنامه خروج 1100 نفر نهایی شده است.

بیشترین درصد تقاضا بر اساس سابقه کار

به گفته بزرگیان، افراد ثبت نام شده و داوطلب خروج از تهران به لحاظ نوع شغل، رسمی بودن، پیمانی، قراردادی و حتی سنوات خدمتی نیز تفکیک شده اند.

وی بیشترین درصد داوطلبان خروج از تهران را از لیست 15 هزار نفره، افراد دارای سوابق کاری بین 5 تا 25 سال اعلام کرد و بیان داشت: در این رابطه کمترین درصد تقاضا نیز در بین افراد دارای سابقه کار کمتر از 5 سال و بالای 20 سال است.

متقاضیان ترک تهران به کجا می روند؟

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که از بین افراد ثبت نام شده بیشترین تقاضاها برای خروج از تهران به کدام استانها بوده است؟ تصریح کرد: هم اکنون بیشترین انتخابها در استانهای مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.
ارسال به دوستان
ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم