عراقچی در دیدار با الزیدی تصریح کرد که کشورهای منطقه اجازه ندهند از خاکشان برای حمله به ایران استفاده شود.
به گزارش تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز یکشنبه با علی فالح الزیدی نخستوزیر عراق، دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، ضمن ابلاغ پیام تبریک دکتر مسعود پزشکیان رئیسجمهور جمهوری اسلامی ایران به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و گسترش روابط با عراق در همه زمینهها تأکید کرد و توسعه همکاریهای دو کشور در حوزههای سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تجاری، فرهنگی و مردمی را تأمین کننده منافع مشترک دو ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه ارزیابی کرد.
عراقچی همچنین با تشریح آخرین روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران، بر ضرورت اهتمام همه کشورهای منطقه برای صیانت از امنیت و صلح، خصوصا از طریق جلوگیری از استفاده طرفهای متجاوز از قلمرو و امکانات آنها برای حملات غیرقانونی علیه ایران تأکید کرد.
نخستوزیر عراق با اشاره به پیوندهای عمیق دوستی میان عراق و ایران، تأکید کرد که دولت جدید عراق مصمم به توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینهها است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر