فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۲۵۴۹
انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۵

ساعت کاری جدید ادارات و بانک‌ها ابلاغ شد

ساعت کاری
سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای جدید، ساعت کاری ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی را از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری تغییر داد. بر این اساس، فعالیت دستگاه‌های اجرایی با هدف مدیریت مصرف انرژی، از ساعت ۷ صبح آغاز شده و در ساعت ۱۳ پایان می‌یابد.

سازمان اداری و استخدامی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی را از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ تا ۱۳ تعیین کرد؛ تصمیمی که با هدف مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، علاءالدین رفیع‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه تغییر ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از شنبه ۲۶ اردیبهشت را ابلاغ کرد.

این بخشنامه با استناد به مصوبه شماره ۱۱۷۷۴ مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ هیأت وزیران و با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه سراسری برق و همچنین تأمین آسایش عمومی و استمرار خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه، ساعات آغاز و خاتمه کار تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از تاریخ ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

مطابق مفاد این ابلاغیه، ساعات کاری واحدهای عملیاتی خدمات‌رسان که به‌طور مستقیم به مردم خدمت ارائه می‌کنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مطابق با ردیف‌های ۴ و ۶ جدول بند یک تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.

در این بخشنامه همچنین پیش‌بینی شده است که استانداران در شرایط اضطراری، به منظور تداوم خدمات عمومی و حفظ ایمنی کارکنان، بر اساس بخشنامه ۱۴ اسفند ۱۴۰۴ سازمان اداری و استخدامی کشور درباره میزان حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس این ابلاغیه، مفاد ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری لازم‌الاجرا بوده و در سایر موارد مربوط به تنظیم ساعات کاری از جمله دورکاری و شناوری نیز دستگاه‌ها باید مطابق تصویب‌نامه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ هیأت وزیران عمل کنند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، نسبت به خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

در این بخشنامه تأکید شده است شهرداری‌های سراسر کشور نیز برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌گیری حداکثری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری متناسب با ساعات جدید فعالیت دستگاه‌های اجرایی انجام دهند.

1623

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده