کد خبر ۱۱۶۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۳-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۰۱۵۶
انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۳-۰۲-۱۴۰۵

وضعیت تالاب «حله» بوشهر پس از ۲۰ سال

تالاب
عبدالرحمن مرادزاده شامگاه شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه در میدان امام خمینی شهر بوشهر اظهار کرد: امسال تالاب حله برای نخستین بار در دو دهه اخیر به‌طور کامل آبگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تالاب حله برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر به‌طور کامل پر شده و حجم فعلی آب آن در پی بارندگی‌های اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش ایسنا، عبدالرحمن مرادزاده شامگاه شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه در میدان امام خمینی شهر بوشهر اظهار کرد: امسال تالاب حله برای نخستین بار در دو دهه اخیر به‌طور کامل آبگیری شده است.

به گفته وی، حجم کنونی آب در این تالاب در پی بارندگی‌های اخیر طی ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و وضعیت آن بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به بهبود شرایط تالاب‌های استان پس از بارش‌های پایان سال خاطرنشان کرد: تالاب حله تنها تالاب آب شیرین طبیعی منطقه است که پیشتر با مشکل تأمین حقابه و آبگیری مواجه بود. اصلاح بند تقسیم آب در روستای بصری و انجام عملیات لایروبی مسیر تالاب در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ از جمله اقداماتی بود که به آبگیری کامل این تالاب انجامید.

مرادزاده در ادامه درباره وضعیت پسماندها توضیح داد: مدیریت پسماند بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست و سازمان محیط زیست نقش پایش و نمونه‌برداری را دارد. تاکنون در سطح استان دستگاه پردازش پسماند وجود نداشته، اما سال گذشته دو شهرستان دستگاه مربوطه را خریداری کرده‌اند و شهرستان عسلویه نیز در حال خرید آن است.

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ لندفیل استانداردی در مناطق شهری وجود نداشت، اما اکنون یک شهرستان با ۸۰ درصد پیشرفت در حال احداث آن است و شهرستان بوشهر نیز در مرحله ارائه گزارش ارزیابی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص خسارت‌های محیط‌زیستی ناشی از جنگ تحمیلی اظهار کرد: استان بوشهر از جمله مناطقی بود که حملات زیادی را متحمل شد. داده‌های آلایندگی در هوا، آب و خاک استخراج و آلودگی ناشی از بمباران شناورها محاسبه شده است. برآورد خسارت‌ها ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری میزان خسارت در بخش آب اعلام شود. همچنین حدود ۹۰ درصد محاسبات آلودگی هوا انجام شده و نمونه‌برداری خاک نیز در حال آنالیز است.

مرادزاده به موضوع فلرهای گازی اشاره کرد و گفت: پیش از شرایط جنگی، سه مجوز برای استفاده از گاز فلر در صنایع دیگر صادر شده بود که شامل مصرف در پتروپالایش کنگان، صنعت سیمان و راه‌اندازی نیروگاه تولید برق می‌شود. اقدامات مقدماتی این طرح‌ها انجام شده و امید می‌رود پس از پایان شرایط جنگی عملیاتی شوند. در حال حاضر حدود ۱۰۰ فلر در شهرستان‌های عسلویه و کنگان فعال است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ایران، سومین تیم برتر آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶ تعطیلی رواق کشوردوست به دلیل حفظ حرمت مکانی که به نام رهبر شهید انقلاب بود... از ورود خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث در ایام اربعین جلوگیری شود شانس موفقیت مذاکرات پیش‌رو را بالا می‌دانم مشمولان متولد سال ۸۷ برای شرکت در پیاده روی اربعین نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند چرا تانک‌های روسی کوچک‌تر هستند؟ /راز پنهان پشت ظاهری متفاوت ترامپ برای پول‌درآوردن رئیس جمهور شد بانک‌ها زیر آتش هکرها / فیلترینگ چگونه شبکه بانکی را آسیب‌پذیر کرد؟ اسپیس‌ایکس خط لوله گاز می‌سازد!  وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی سه زمین‌لرزه بزرگ اخیر در آمریکا، ژاپن و ونزوئلا بی‌ارتباط به هم بودند پلیس با خودروی جدید به خیابان آمد (+عکس) تهدید چین آمریکا را ترساند / آغاز یک پروژه نظامی مهم چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟