فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۵۰۹۶۳
انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹-۱۲-۱۴۰۴

اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی صداوسیما در میانه جنگ

بدنام
بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بین‌الملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرم‌کننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه است!

شرق نوشت: سریال جدید نمایش خانگی، هنوز نیامده توقیف شد! رسانه‌ها نوشته‌اند ساترا با شکایت از سریال جدید «حامد عنقا» و گرفتن دستور قضایی در آخرین روزهای سال از انتشار قسمت دوم سریال «بدنام» جلوگیری کرد تا تعداد سریال‌های در حال پخش در کل رسانه‌های کشور به کمتر از عدد ۵ برسد (صداوسیما ۲ سریال، پلتفرم‌ها ۲ سریال)!

این در حالی است که شب گذشته برخی رسانه‌های سینمایی از پرونده‌سازی یک جریان خاص علیه نمایش خانگی و تعطیلی این رسانه‌ها در همین شرایط جنگی خبر دادند. 

بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بین‌الملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرم‌کننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه است!

این رفتارهای سلبی اگر نگوییم تلاش برای حذف رقیب است، بدون تردید با کوچ مخاطب، کمک به جریان رسانه‌ای دشمن است.

در حالی که شبکه‌های تلویزیونی برنامه خاصی برای نوروز امسال ندارند، چهار سریال جدید شامل «بی‌عاطفه»، «بدنام»، «هزارتو» و «هفت» در کنداکتور نوروزی نمایش خانگی قرار گرفته‌اند تا مردم را از ماهواره دور کنند و سرگرمی سالم در اختیارشان بگذارند.

اما در میانه همین روزهای جنگ تحمیلی و در شرایطی که مردم ایران زیر آماج حملات وحشیانه دشمنان قسم‌خورده قرار دارند، ناگهان خبر می‌رسد: «بدنام» توقیف شده است. قسمت دوم این سریال که با استقبال خوبی روبه‌رو شده بود، پخش نشد و هیچ توضیح رسمی و شفافی درباره علت آن ارائه نشد.

اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی صداوسیما در میانه جنگ

واقعیت این است که در روزهای جنگ، مردم بیش از هر زمان دیگری به سرگرمی و محتوای آرامش‌بخش نیاز دارند. قطعی اینترنت بین‌الملل از یک سو و تمرکز صداوسیما بر اخبار از سوی دیگر، نمایش خانگی را به اصلی‌ترین گزینه برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها تبدیل کرده است. در چنین شرایطی، توقیف یک سریال تازه‌نفس و پرمخاطب، آن هم بدون هیچ اطلاع‌رسانی شفاف، عملاً یعنی سنگ‌اندازی در مسیری که خود ساترا وعده حمایت از آن را داده بود.

به عبارتی اقدام ضدامنیتی که مردم را از رسانه داخلی به سمت ماهواره و شبکه‌های معاند هل می‌دهد تا روایت جنگ نیز از آنسوی مرزها برای مردم روایت شود.

سریال «بدنام» با ترکیبی از بازیگران توانمند و روایتی جذاب توانست در همان قسمت اول نظر مخاطبان را جلب کند. انتظار طبیعی مردم این بود که در ادامه بتوانند این داستان را دنبال کنند. اما حالا سوال اصلی این است: چه اتفاقی افتاد که یک سریال موفق، ناگهان از پخش بازماند؟ آیا این تصمیم ساترا بوده یا نهادی دیگر در این موضوع دخالت داشته است؟

برچسب ها: صداوسیما ، بدنام ، توقیف
ارسال به دوستان
شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! سازماندهی اسکان زائران مراسم وداع با رهبر شهید از طریق سامانه «باید برخاست» نشست مشترک سران قوا برگزار شد سیمین‌دخت وحیدی درگذشت نادر ساعی‌ور عضویت در آکادمی اسکار را نپذیرفت سفری به اعماق تنهایی، بدون ترک خانه (تصویری) رئیس پارلمان لبنان درباره توافق چارچوب: ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است فیلم سروش صحت اکرانش عقب افتاد، مشکل «زنده‌شور» رفع شد بازگشت کامل خدمات بانک صادرات به حالت عادی انگلیس سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را افزایش داد شماره‌ای که می‌درخشد؛ با سیم‌کارت ۰۹۰۰، برنده ۹۰۰ میلیون تومان شوید!