فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۴۵۴۴
انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۴

چرا دسترسی به برخی بسته‌های اینترنتی محدود شد؟

بسته‌های اینترنتی
حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنتی در سبد اپراتورهای تلفن همراه طی سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های مشترکان تبدیل شده است؛ موضوعی که گاهی با واکنش کاربران همراه می‌شود و پرسش‌هایی را درباره دلایل این تصمیم‌ها مطرح می‌کنند.     

حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنتی در سبد اپراتورهای تلفن همراه، به پرسش و ابهام برخی از مشترکان، تبدیل شده است و خواستار شفاف‌سازی درباره دلایل این تغییرات شده‌اند. از سوی دیگر حذف یا بازنگری بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتورها هم امری معمولی اعلام و اینگونه بوده که اپراتورها در مقاطع مختلف، برخی بسته‌ها را از سبد فروش خارج کرده و پس از مدتی بسته‌های جدید یا جایگزین را به مشترکان ارائه می‌کنند.  

به گزارش ایسنا، حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنتی در سبد اپراتورهای تلفن همراه طی سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های مشترکان تبدیل شده است؛ موضوعی که گاهی با واکنش کاربران همراه می‌شود و پرسش‌هایی را درباره دلایل این تصمیم‌ها مطرح می‌کنند.     

بررسی‌ها نشان می‌دهد حذف بسته‌های اینترنتی صرفاً به معنای کاهش خدمات نیست، بلکه مجموعه‌ای از عوامل اقتصادی، فنی و سیاست‌گذاری در اتخاذ این تصمیم‌ها نقش دارد. تغییر هزینه‌های زیرساخت، به‌روزرسانی شبکه، اصلاح الگوی مصرف و سیاست‌های کلان تنظیم بازار از جمله دلایلی است که اپراتورها را به بازنگری در بسته‌های ارائه‌شده سوق می‌دهد.

در همین راستا، طی روزهای اخیر برخی کاربران در تماس با ایسنا از حذف برخی بسته‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه خبر داده‌اند. به گفته آنها، با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اپراتور خود برای خرید بسته‌های همیشگی، به‌ویژه بسته‌های بلندمدت، با محدودیت یا عدم دسترسی مواجه شده‌اند و این موضوع برای آن‌ها ابهام‌برانگیز بوده است.

براساس پیگیری‌های انجام‌شده از اپراتورها، حذف یا تغییر بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتورها امری معمول و طبیعی تلقی می‌شود و در مقاطع مختلف، بنا بر تصمیمات داخلی یا الزامات بازار، برخی بسته‌ها حذف و پس از مدتی بسته‌های جدید یا جایگزین به مشترکان ارائه می‌شود.    

بسته‌های اینترنتی محدود

بسته‌های اینترنتی محدود

با این حال مشترکان تلفن همراه در صورت بروز هرگونه نارضایتی یا داشتن شکایت درباره خدمات ارتباطی، می‌توانند موضوع را از طریق تماس با سامانه پاسخگویی ۱۹۵ متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری کنند. این سامانه به‌منظور رسیدگی به شکایات کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا همان رگولاتوری یک نهاد قانونی است که تمامی تعرفه‌های اپراتورها از جمله شرکت مخابرات ایران را رصد و موارد مغایر با قوانین تعیین‌شده را اعلام می‌کند و چنانچه بخواهد تعرفه‌های جدیدی با توجه به افزایش تورم و ضرورت توسعه شبکه برای ارایه خدمات بهتر به اپراتورها یا مخابرات ابلاغ کند، بعد از طی فرایندهای قانونی اقدام می‌کند.

اما کارشناسان معتقدند اطلاع‌رسانی شفاف‌تر از سوی اپراتورها می‌تواند از میزان نارضایتی مشترکان بکاهد؛ چراکه اعلام دلایل حذف بسته‌ها و معرفی گزینه‌های جایگزین به‌صورت روشن و به‌موقع، نقش مهمی در جلب اعتماد و همراهی کاربران خواهد داشت.  

ارسال به دوستان
ماهی مرکب خون‌آشام؛ موجود اسرارآمیز اعماق اقیانوس وزارت خارجه : بمباران شیمایی سردشت یادآور یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن است ایران بدشانس‌ترین تیم تاریخ جام‌های جهانی پوتین: اوکراین در تمامی خطوط در حال عقب‌نشینی است انگلیس اجرای توافق ایران و آمریکا را ضروری دانست احقاق حق بازنشستگان با اجرای حکم کلان قضایی به ارزش ۸۶ هزار میلیارد تومان سقوط هواپیما در فرانسه؛ ۱۱ نفر کشته شدند ترافیک سنگین در محورهای هراز و کندوان تدوین دستورالعمل‌های ویژه HSE برای مراسم تشییع رهبر شهید سندرز: دیگر نباید میلیاردها دلار برای نتانیاهوی نسل‌کش هزینه شود برگزاری نشست هماهنگی برای انتقال منابع فروش گاز به هدفمندسازی یارانه‌ها فراخوان تأمین اجتماعی برای ثبت شماره حساب بانکی بیمه‌شدگان ادعای وال‌استریت ژورنال درباره لغو مذاکرات این هفته ایران-آمریکا جزئیات پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید نگرانی نتانیاهو از احتمال فروش اف-۳۵ به ترکیه
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟