فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۶-۱۱-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۱۲۱۲
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۶-۱۱-۱۴۰۴

پسری که برای حفظ ناموس خود هموطنش را کشت

پسری که برای حفظ ناموس خود هموطنش را کشت
شهیر دستگیر و مدعی شد در دفاع از خود مرتکب قتل هموطنش شده است. او چندی قبل در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات دیوان‌عالی کشور حکم را نقص کرده و برای بررسی بیشتر به دادگاه بازگرداندند.

روزنامه جام جم نوشت: تحقیقات جنایی دراین پرونده از دوسال قبل وبا گزارش مرگ پسر جوانی در یکی از درمانگاه‌های پاکدشت آغاز شد. ماموران با حضور در درمانگاه با جسد پسر اهل افغانستان رو‌به‌رو شدند که با یک ضربه چاقو به قتل رسیده بود. عموی مقتول که در بیمارستان حاضر بود، درتحقیقات گفت:گل‌محمد، برادرزاده‌ام امروزدرحالی که باضربه چاقو مجروح شده بود، به خانه‌ام آمد. بعد از چند ساعت حالش بد شد که او را به بیمارستان رساندم اما بر اثر شدت جراحات جان باخت. 

ماموران با شناسایی دوستان گل‌محمد، سراغ آنها رفته و متوجه شدند او روز حادثه با پسری به نام شهیر درگیر شده و با ضربه چاقوی او مجروح شده بود.

شهیر دستگیر و مدعی شد در دفاع از خود مرتکب قتل هموطنش شده است. او چندی قبل در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات دیوان‌عالی کشور حکم را نقص کرده و برای بررسی بیشتر به دادگاه بازگرداندند. به این ترتیب شهیر برای دومین بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی بابایی پای میز محاکمه ایستاد.

متهم به قتل که در زمان قتل کمتر از۱۸سال داشت، در تحقیقات گفت: روز حادثه با دوستم مقابل خانه‌مان نشسته بودیم که گل‌محمد سراغم آمد و گیر داد چرا آنجا نشسته‌ام. با دخالت دوستم دعوا تمام شد.

او عصر با دو نفر دیگر از دوستانش مرا تنها در محل پیدا کردند و با تهدید و کتک به کوچه‌ای خلوت بردند. آنجا متوجه شدم او قصد تجاوز به من را دارد.

برای رهایی از دستش با چاقویی که همراه داشتم، ضربه‌ای به او زدم. وقتی آنجا را ترک می‌کردم، حالش خوب بود اما چند روز بعد از دستگیری، متوجه مرگش شدم. باور کنید در دفاع از خودم این کار را کردم. او لباسم را بیرون آورده بود و من فکر کردم خراشی روی بدنش انداختم. 

سپس وکیل او به دفاع پرداخت وادامه داد: گل‌محمد بعد اززخمی شدن به خاطر این‌که مدرک شناسایی نداشته،به پزشک مراجعه نمی‌کند. به خانه عمویش رفته بود که چند ساعت بعد با بد شدن حالش، او را به درمانگاه انتقال دادند.

۵-۴ ساعت زمان طلایی برای نجات جانش را تلف کرده بودند و همین باعث شد نتوانند اورااحیا کنند.پزشکی‌قانونی علت مرگ را خونریزی اعلام کرده اما نگفته دیر اقدام کردن برای نجات جانش چقدر تاثیر داشته است. ازسوی دیگر شاهدان ماجرا که ازدوستان مقتول هستند، گفته‌اند که او بعد از زخمی شدن با پای خودش محل را ترک کرده است که درخواست تحقیق و بررسی در این رابطه را دارم. 

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

برچسب ها: قتل ، قاتل ، افغانستان ، تجاوز ، چاقو
ارسال به دوستان
رئیس‌جمهور اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود؛ ترامپ هم می داند وقوع قتل دو نفر در نزاع خانوادگی در استان زنجان واکنش نتانیاهو به اظهارات اخیر اردوغان وضعیت بحرانی چادرملو پیش از تقابل با گل‌گهر؛ تمرین با ۹ بازیکن تمدید مهلت ثبت‌نام ترمیم سابقه تحصیلی تا ۹ تیر پروتون ویرا وقتی وانت بود! (+عکس) پیش‌بینی ناپایداری‌های جوی و بارش باران در مازندران استادیوم آکرون؛ شاهکار معماری فوتبالی در مکزیک (+عکس) عراقچی: کشورهای منطقه اجازه ندهند از خاکشان به ایران حمله شود مرسدس بنز به رنگ قرمز سیگنال (+عکس) با سعدی در گلستان : به تیشه کس نخراشد ز رویِ خارا گِل / چنان که بانگِ درشت تو می‌خراشد دل (+صدا) عارف: مهمانان خارجی از جمعه برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید وارد ایران می‌شوند ماهی مرکب خون‌آشام؛ موجود اسرارآمیز اعماق اقیانوس وزارت خارجه : بمباران شیمایی سردشت یادآور یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن است ایران بدشانس‌ترین تیم تاریخ جام‌های جهانی
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟