فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۱۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۴-۰۹-۱۴۰۴
کد ۱۱۱۷۴۷۰
انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۴-۰۹-۱۴۰۴

کرباسچی: مسئله فیلترینگ است نه سیم کارت سفید

کرباسچی: مسئله فیلترینگ است نه سیم کارت سفید
کرباسچی می‌گوید: اگر اینترنت بدون فیلتر حق خبرنگار است، حق همه مردم است؛ اعتراض باید به اصل فیلتر باشد نه به اینکه چرا یک عده محدود رفع فیلتر شده‌اند.

غلامحسین کرباسچی در واکنش به موضوع سیم‌کارت سفید که به تازگی داغ شده می‌گوید: مسئله اصلی نه این چندصد خبرنگار یا دانشجو، بلکه وجود خودِ فیلترینگ است.

به گزارش انصاف نیوز، مدیر مسئول روزنامه‌ی هم‌میهن تأکید می‌کند که رئیس‌جمهور به مردم وعده رفع محدودیت‌ها را داده و باید همان را عملی کند.

کرباسچی می‌گوید: اگر اینترنت بدون فیلتر حق خبرنگار است، حق همه مردم است؛ اعتراض باید به اصل فیلتر باشد نه به اینکه چرا یک عده محدود رفع فیلتر شده‌اند.

با داغ‌شدن بحث سیم‌کارت سفید و افشای مبدأ ایرانی برخی کاربران در شبکه X، غلامحسین کرباسچی گفت: اصل مسئله اینترنت طبقاتی نیست؛ اصل این است که چرا اصلاً فیلتر گذاشته‌ایم.

کرباسچی می‌گوید: اگر امروز برخی خبرنگاران، دانشجویان یا استادان بدون فیلتر وصل می‌شوند، این سؤال باید مطرح شود که چرا برای مردم فیلتر گذاشته‌ایم؟ ما به اصل مسئله برگردیم. رئیس‌جمهور به مردم قول داده بود فیلترینگ را جمع کند. حالا یک سال و نیم گذشته و هنوز این بساط پابرجاست.

کرباسچی تأکید می‌کند که اعتراض‌ها باید متوجه ساختار محدودکننده باشد نه اینکه گروهی را سرزنش کنیم: اینکه هزار نفر یا صد نفر رفع فیلتر شده‌اند، مسئله نیست. حق همه مردم است که اینترنت آزاد داشته باشند. چرا باید دعوا کنیم که چرا این خبرنگار سیم کارت او رفع فیلتر شده؟ باید اعتراض کنیم که چرا برای همه مردم رفع فیلتر نشده‌اند.

او در ادامه با اشاره به افشای مبدأ برخی کاربران در X که نشان می‌داد بدون VPN وصل شده‌اند، گفت: اگر کسی در مجلس، دولت یا شورای عالی فضای مجازی تمام تلاشش این است که اینترنت فیلتر بماند، اما خودش از اینترنت آزاد استفاده می‌کند، این خیلی بد است. الان هم مشخص شده چه کسانی هستند.

کرباسچی تأکید می‌کند جنجال اخیر نباید به حاشیه‌های اپوزیسیون و مخالفان کشیده شود: اصل موضوع دعوای سیاسی نیست. اصل این است که مردم حق دارند بدون فیلتر به شبکه‌ها دسترسی داشته باشند. چه داخل کشور، چه خارج، چه حامی دولت چه منتقدهمه باید روی این مطالبه پافشاری کنند.

او محدودیت اینترنت را بی‌منطق و فرسایشی می‌داند و می‌گوید: یعنی چه مردم ۲۴ ساعته باید دنبال VPN باشند؟ مگر جنگ است؟ مگر حمله شده؟ در کوتاه‌مدت شاید توجیه داشته باشد اما طولانی‌مدت نه. این وضع باید تمام شود.

در پایان نیز خطاب به دولت گفت: رئیس‌جمهور باید یک کلمه به وزیرش بگوید که مردم باید راحت از اینترنت استفاده کنند. همین. اصل قضیه این است.

ارسال به دوستان
تصویر دیدنی از ببری که حشره است! پژو 405 در خیابان‌های بلژیک (تصویری) انفجار و تیراندازی در یک مرکز امنیتی در کراچی پاکستان عارف: روایت‌سازی و مستندسازی از مراسم تشییع رهبر انقلاب برای مردم جهان انجام شود زیبایی ببینیم؛ مخصوص طرفداران مرسدس بنز جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا