فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۰۸۲۱
انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱-۰۶-۱۴۰۴

اولين صادرات نفت سوریه بعد از 14 سال

اولين صادرات نفت سوریه بعد از 14 سال
قبل از این، آخرین بار، در سال 2010 میلادی یعنی قبل از آغاز بحران و جنگ داخلی سوریه، این کشور نفت صادر کرده بود. در آن سال، سوریه 380 هزار بشکه در روز نفت صادر می کرد. 

برای اولین بار بعد از 14 سال، سوریه نفت صادر کرد.

به گزارش عصرایران، یک مقام مسوول در بخش انرژی سوریه به خبرگزاری رویترز گفت سوریه روز دوشنبه (دیروز) 600 هزار بشکه نفت خام از بندر طرطوس صادر کرد.

این نخستین صادرات نفت رسمی کشور سوریه بعد از 14 سال است. بندر طرطوس سوریه در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد.
سوریه منابع نفت و تولید نفت اندکی دارد. 

قبل از این، آخرین بار، در سال 2010 میلادی یعنی قبل از آغاز بحران و جنگ داخلی سوریه، این کشور نفت صادر کرده بود. در آن سال، سوریه 380 هزار بشکه در روز نفت صادر می کرد. 



با شروع بحران و جنگ داخلی در سال 2011، بخش های صنعت و انرژی از جمله تولید و صادرات نفت سوریه به شدت آسیب دید.

"ریاض جوباسی" معاون اداره نفت و گاز در وزارت انرژی سوریه به رویترز گفت شرکت بی سرف انرژی B Serve Energy. ، این محموله نفت خام سوریه را خریداری کرد.
 این شرکت، با شرکت "بی پی انرژی" (شرکت بزرگ و جهانی تجارت نفت) مرتبط است

وزارت انرژی سوریه در بیانیه مکتوب گفت محموله نفت صادراتی به وسیله نفتکش "نيسوس كريستيانا" ارسال شد.

مقام مسوول نفت و گاز سوریه ادامه داد این نفت صادراتی از تعدادی از میدان های نفتی برداشت شده بود. او به نام میدان ها اشاره نکرد.

اکثر میدان های نفتی سوریه در شمال شرق این کشور هستند یعنی در مناطقی که گروه کُردی قسد (نیروهای دموکراتیک) بر آن کنترل دارد.

این مجموعه بعد از سقوط حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در آذر ماه گذشته، نفت را برای دولت جدید سوریه به رهبری احمد الشرع ارسال می کند. با این حال روابط میان گروه قسد و دولت جدید سوریه دچار تنش شده و درگیری هایی میان دو طرف به وجود آمده است.

در دوره جنگ داخلی سوریه، بارها کنترل میدان های نفتی سوریه میان دولت مرکزی و گروه های مختلف جابجا شد.
دولت بشار اسد در طول بحران و جنگ داخلی بارها با تحریم های شدیدی در بخش نفت آن روبه رو شد که فعالیت صادرات و واردات نفت و محصولات نفتی را به شدت سخت و دشوار کرد.

تحریم ها برای چند ماه بعد از سقوط حکومت بشار اسد در آذر ماه گذشته، پابرجا ماندند و همین موضوع واردات سوخت و محصولات نفتی مثل بنزین و گازوئیل را سخت کرد.

با این حال بعد از دستور اجرایی رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ برای برداشته شدن تحریم های سوریه شرکت های مختلف از جمله شرکت های امریکایی برای برداشت و صادرات نفت و گاز سوریه فعال شدند.

دولت سوریه همچنین به تازگی یادداشت تفاهم به ارزش 800 میلیون دلار با شرکت دی بی ورلد برای توسعه و مدیریت و راه اندازی تاسیسات نفت و انرژی  در استان طرطوس امضا کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نفت ، سوریه ، صادرات
ارسال به دوستان
سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید وقتی VPN محترم می شود! آغاز فاز جدید تغییر کتاب‌های ابتدایی پارکوهی هارطونیان، کتاب‌شناس درگذشت حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم زیدآبادی: این صلح از جنس نزاع قدرت نبود! ابراهیم رضایی: تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکردیم که با مذاکره واگذار کنیم وزیر نفت: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم قالیباف در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: هیمنه پوشالی آمریکا در جنگ اخیر فرو ریخت راه‌اندازی کلاس‌های جبرانی تابستانی برای دانش‌آموزان/ آموزش رایگان به نیازمندان نیویورک تایمز: داماد ترامپ به جمع میلیاردرها پیوست