فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۸۶۹۶
انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۴

دیدار عراقچی با همتای عربستانی خود در جده

دیدار عراقچی با همتای عربستانی خود در جده
در این دیدار «سعود الساطی» معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه عربستان و «محمد الیحیی» مشاور بن فرحان و «منال رضوان» مشاور این وزارتخانه نیز حضور داشتند.
 «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان با «فیصل بن فرحان»، همتای عربستانی خود در جده درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای دیدار و گفت و گو کرد.
 
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نجدنیوز، عراقچی و بن فرحان در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و همچنین آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های انجام گرفته درباره آنها گفتگو و تبادل نظر کردند.
 
در این دیدار «سعود الساطی» معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه عربستان و «محمد الیحیی» مشاور بن فرحان و «منال رضوان» مشاور این وزارتخانه نیز حضور داشتند.
 
روز جمعه «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام خبر سفر «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه به عربستان و قطر یادآور شد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت مستمر روابط با همسایگان است و وزیر امور خارجه روز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقام‌های عالیرتبه عربستان به ریاض سفر خواهد کرد.
 
وزیر امور خارجه روز گذشته در گفت‌وگویی درباره اهداف این سفرها گفت: سفر به عربستان، در ادامه مشورت‌هایی است که ما در خصوص مسائل منطقه‌ای و مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا انجام خواهیم داد. ما از ابتدا در این مذاکرات رایزنی مستمر و اطلاع‌رسانی دائم به کشورهای منطقه را مدنظر داشته‌ایم، چرا که پایداری هرگونه توافق احتمالی به میزان زیادی بستگی به ملاحظات و نگرانی‌های کشورهای منطقه در حوزه هسته‌ای و منافع مشترک آن‌ها با جمهوری اسلامی دارد.
 
عراقچی ادامه داد: به هر حال، آن‌ها نگرانی‌هایی دارند و منافع مشترکی وجود دارد؛ بنابراین ما کشورها را به‌طور مداوم در جریان قرار می‌دهیم. به نظرم این اقدام مثبتی است که از همان ابتدا در پیش گرفته‌ایم و اثرات خوبی نیز داشته است؛ خوشبختانه، کشورها همراهی خوبی در این مذاکرات نشان داده‌اند. فردا در همین خصوص، صبح به عربستان خواهم رفت تا دیدارهایی داشته باشم و بعد از ظهر یا غروب به قطر خواهم رفت. در قطر نیز در همایش گفتگوهای ایران و اعراب، که بین شورای همکاری و شورای راهبردی روابط خارجی ایران و مرکز مطالعات الجزیره قطر برگزار می‌شود، حضور خواهم داشت.
 
وی با اشاره به اینکه این دور، چهارمین دوره همایش گفتگوهای ایران و اعراب است و من در برگزاری سه دوره گذشته، زمانی که در شورا بودم، نقش داشتم، گفت: در افتتاحیه این همایش، صحبت خواهم کرد. این همایش بسیار مهم است؛ هدف آن، ایجاد مفاهمه بیشتر بین ایران و کشورهای عربی است. در دوره‌های گذشته، بحث‌های خوبی در این همایش مطرح شد و بسیار مهم است که هر دو طرف از دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری یکدیگر آگاه باشند. این موضوع به درک متقابل بیشتر و کاهش تفاوت‌ها و در نتیجه کاهش تنش در روابط بین کشورهای منطقه کمک می‌کند.
برچسب ها: عربستان ، عراقچی ، دیدار
ارسال به دوستان
تکذیب خبر مسدود شدن ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد