فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۱-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۳۲۰۶
انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۱-۰۲-۱۴۰۴

هشدار؛ شیوع گسترده سرخک در همسایگی ایران

هشدار؛ شیوع گسترده سرخک در همسایگی ایران
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۶۷۴ مورد ابتلا به سرخک در کشور در سال گذشته، از شیوع گسترده این بیماری در سه کشور همسایه افغانستان، پاکستان و عراق خبر داد. 
«در کشور حدود ۷ تا ۸ میلیون نفر اتباع خارجی زندگی می‌کنند که ممکن است واکسن سرخک دریافت نکرده باشند. از سوی دیگر، ورود اتباع از مرز‌ها می‌تواند موجب ورود بیماری به کشور شود و افراد را در معرض ابتلا قرار دهد. در سال ۱۴۰۳، تعداد ۶۷۴ مورد سرخک در کشور شناسایی شده است و برای مقابله با آن، مجبور شدیم ۵۶ هزار واکسن را مجدد در مناطق با شیوع بالای سرخک تزریق کنیم.»
 
به گزارش تسنیم، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۶۷۴ مورد ابتلا به سرخک در کشور در سال گذشته، از شیوع گسترده این بیماری در سه کشور همسایه افغانستان، پاکستان و عراق خبر داد. 
 
علیرضا رئیسی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره وضعیت سرخک در ایران اظهار کرد: سرخک یکی از بیماری‌های واگیرداری است که به سرعت شیوع می‌یابد. برای پیشگیری از این بیماری، واکسن MMR در ۹ ماهگی و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود. پوشش واکسیناسیون کودکان در کشور ما نزدیک به ۹۵ درصد است؛ اما سه کشور همسایه ما، شامل افغانستان، پاکستان و عراق، پوشش واکسیناسیون پایین و شیوع بالای سرخک دارند. 
 
وی افزود: در کشور حدود ۷ تا ۸ میلیون نفر اتباع خارجی زندگی می‌کنند که ممکن است واکسن سرخک دریافت نکرده باشند. از سوی دیگر، ورود اتباع از مرزها می‌تواند موجب ورود بیماری به کشور شود و افراد را در معرض ابتلا قرار دهد. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اپیدمی‌های گسترده سرخک در آمریکا به دلیل پایین بودن میزان واکسیناسیون، گفت: به دلیل پوشش واکسیناسیون پایین در افغانستان و پاکستان، تعداد زیادی از افراد در این کشورها به سرخک مبتلا می‌شوند، اما سیستم مراقبت بهداشتی کشور ما این افراد را در استان‌های مختلف شناسایی کرده و موارد شناسایی شده به چند دسته تقسیم می‌شوند.
 
یک دسته شامل افرادی هستند که زیر ۹ ماه سن دارند و هنوز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، دسته دیگر شامل افرادی است که به طور کلی واکسن دریافت نکرده‌اند و دسته سوم شامل افرادی هستند که از کشورهایی وارد ایران می‌شوند که شیوع سرخک در آن‌ها بالاست. 
 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، تعداد ۶۷۴ مورد سرخک در کشور شناسایی شده است و برای مقابله با آن، مجبور شدیم ۵۶ هزار واکسن را مجدد در مناطق با شیوع بالای سرخک تزریق کنیم. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه فلج اطفال و آبله در کشور وجود ندارد، افزود: ما جزو اولین کشورهای منطقه بودیم که موفق به حذف سرخک شدیم، اما متاسفانه کشور ما در کنار برخی کشورهای با شیوع بالای سرخک قرار گرفته است.
برچسب ها: سرخک ، افغانستان ، پاکستان
ارسال به دوستان
تصویر دیدنی از ببری که حشره است! پژو 405 در خیابان‌های بلژیک (تصویری) انفجار و تیراندازی در یک مرکز امنیتی در کراچی پاکستان عارف: روایت‌سازی و مستندسازی از مراسم تشییع رهبر انقلاب برای مردم جهان انجام شود زیبایی ببینیم؛ مخصوص طرفداران مرسدس بنز جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا