فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۰۷-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۲۸۰۸
انتشار: ۱۸:۰۱ - ۰۷-۱۱-۱۴۰۳

جلوگیری ارتش اسرائیل از بازگشت اهالی جنوب لبنان / 11 شهید

جلوگیری ارتش اسرائیل از بازگشت اهالی جنوب لبنان /  
11 شهید
بعد از ورود اهالی منطقه العدیسه (جنوب لبنان) به این منطقه علیرغم مخالفت های ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش لبنان نیز وارد این منطقه در جنوب لبنان شد.
ارتش اسرائیل مانع از بازگشت اهالی مناطق جنوب لبنان شد و به سمت آنها شلیک کرد.

به گزارش عصرایران، تاکنون 11 نفر در این حوادث به شهادت رسیدند.
 
مهلت 60 روزه در توافق آتش بس برای خروج کامل ارتش اسرائیل از جنوب لبنان به پایان رسیده اما ارتش اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی نکرده است. به دنبال این اتفاق، شماری از اهالی مناطق جنوبی با در دست داشتن پرچم حزب الله لبنان، به سمت شهر و روستاهای خود بازگشتند اما با شلیک ارتش اسرائیل روبه رو شدند.
 
به نوشته سایت شبکه العالم، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: تاکنون بر اثر حمله تجاوزکارانه امروز (یکشنبه) رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان 11 نفر به شهادت رسیده و 83 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.
 
ارتش لبنان نیز اعلام کرد که یکی از نیروهایش بر اثر تیراندازی نیروهای اشغالگران صهیونیست در خاک لبنان در منطقه ضهیره شهید و یک نظامی دیگر در منطقه میس الحبل مجروح شده است.
 
پیش از این شبکه المنار از تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت غیرنظامیان لبنانی خبر داده بود که پای پیاده در حال حرکت به سمت شهرک های حولا و میس الجبل در جنوب لبنان بودند.
 
منابع لبنانی همچنین از شهادت یک نفر و زخمی شدن 17 غیرنظامی در مناطق برج الملوک، کفرکلا و حولا بر اثر شلیک ارتش رژیم صهیونیستی به مردمی خبر داده بودند که درصدد عزیمت به مناطق محل سکونت خود بودند. گفته شده که صهیونیست ها در محل تجمع ساکنان شهرک کفرکلا مستقر شده اند.
 
در همین حال خبرنگار العالم دیشب (شنبه) از لبنان گزارش داده بود که ساعات پیش رو با توجه به مواضع مقامات ارتش اشغالگر صهیونیست که از حضور نیروهایشان در بخش‌هایی از جنوب لبنان صحبت می‌کنند، آبستن حوادث بزرگی خواهد بود چرا که حزب الله به صراحت اعلام کرده، فردای پایان 60 روز آتش بس برای صهیونیست ها متفاوت خواهد بود.

بنابر این گزارش، مردم روستاهای مناطق جنوب لبنان با بسیج مردمی علیرغم خطرات موجود، امروز (یکشنبه) با پایان 60 روز از زمان آتش بس به سمت خانه های خود حرکت کرده اند.

این درحالی است که اشغالگران صهیونیست با سوء استفاده از شرایط آتش بس اعلام کرده اند که از اجرای این توافق در زمینه خروج از خاک لبنان خودداری و در بخش هایی لبنان باقی خواهند ماند.
 
المنار نیز بعد از ظهر امروز گزارش داد که بعد از ورود اهالی منطقه العدیسه به این منطقه علیرغم مخالفت های ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش لبنان نیز وارد این منطقه در جنوب لبنان شد.
 
بنابر گزارش های منابع لبنانی، صدها شهروند لبنانی در ورودی روستاهایشان در جنوب این کشور تجمع کرده اند تا به خانه های خود بروند اما ارتش رژیم صهیونیستی اجازه این کار را نداده و به سوی آن ها تیراندازی کرده است.
 
بر اساس توافق آتش بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی، امروز (هفتم بهمن) مهلت 60 روزه این رژیم برای خروج کامل نظامیانش از خاک لبنان به پایان رسید.
 
آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و لبنان با میانجیگری بین‌المللی بامداد روز چهارشنبه (هفتم آذر) اجرایی شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: لبنان ، اسرائیل
ارسال به دوستان
شليک به توافق تهران - ترامپ / بازگشت شرایط جنگی تندروها جاده‌ صاف‌کن کسانی شده‌اند که رویای انزوای ایران را در سر می‌پرورانند چگونه در نور کم عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ ۸ نکته کاربردی برای دوربین و موبایل ماجرای کشته شدن یک دختر با گلوله اسلحه شکاری در پارکی در تهران / ضارب حین فرار از کشور دستگیر شد ایران، سومین تیم برتر آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶ تعطیلی رواق کشوردوست به دلیل حفظ حرمت مکانی که به نام رهبر شهید انقلاب بود... از ورود خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث در ایام اربعین جلوگیری شود شانس موفقیت مذاکرات پیش‌رو را بالا می‌دانم مشمولان متولد سال ۸۷ برای شرکت در پیاده روی اربعین نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند چرا تانک‌های روسی کوچک‌تر هستند؟ /راز پنهان پشت ظاهری متفاوت ترامپ برای پول‌درآوردن رئیس جمهور شد بانک‌ها زیر آتش هکرها / فیلترینگ چگونه شبکه بانکی را آسیب‌پذیر کرد؟ اسپیس‌ایکس خط لوله گاز می‌سازد!  وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟