فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۶-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۴۰۹۳
انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۶-۰۸-۱۴۰۳

آیا فضانوردان می‌توانند موبایل‌ خود را به فضا ببرند؟

آیا فضانوردان می‌توانند موبایل‌ خود را به فضا ببرند؟
سفر به فضا و کارهایی که آنجا می‌شود انجام داد همواره با محدودیت‌ها و اما و اگرهای زیادی همراه است. در عصر دیجیتال که تلفن‌های همراه حرف اول را می‌زنند این پرسش پیش می‌آید که آیا فضانوردان می توانند تلفن‌های همراه خود را به فضا ببرند؟

 فضانوردان نمی توانند با تلفن‌های شخصی خود به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» بروند اما می‌توانند از راه‌های دیگری ارتباط خود را با خانواده و نزدیکانشان در زمین حفظ کنند.

به گزارش خبرآنلاین، در واقع فضانوردان مجاز به همراه داشتن گوشی‌هایشان در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» نیستند و به آنها دستور داده می‌شود که «برای کل مدت ماموریت فضایی» گوشی‌های هوشمند خود را در خانه، روی زمین بگذارند.

بنابراین آنها نمی‌توانند با استفاده از برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، فیس تایم یا فیسبوک مسنجر و از مسیر گوشی‌های شخصی خود با خانواده‌هایشان تماس بگیرند.

به نقل از یورونیوز، دلیل واقعی این کار این است که تلفن‌های همراه، به شبکه‌های مخابراتی زمینی وابسته هستند و چنین امکانی در مدارهای اطراف سیاره زمین وجود ندارد.

امواج استفاده شده توسط گوشی‌ها نیز برای انتشار در فواصل دور طراحی نشده‌اند؛ آن هم در حالی که «ایستگاه فضایی بین‌المللی» در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین است.

فضانوردان چگونه ارتباط برقرار می‌کنند؟

با این حال، فضانوردان از جهان ما جدا نیستند و هنگامی که در مدار قرار دارند، از طریق کامپیوترهای نصب شده در ایستگاه، به اینترنت دسترسی دارند. بنابراین، آنها می‌توانند با آژانس فضایی خود همچنین با عزیزانشان و حتی با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

به همین شکل نیز بطور مثال توما پسکه، فضانورد فرانسوی در طول ماموریت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، مصاحبه‌های زنده متعددی را با رسانه‌ها بویژه با شبکه‌های خبری «فرانس ۲» و «بی‌اف‌ام تی‌وی» کشورش انجام داد.

چند سال قبل از آن، در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز فضانوردان آمریکایی ماموریت STS-129 بطور زنده با باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا گفتگو کردند.

فضانوردان همچنین می‌توانند با مدارس تعامل داشته باشند و در کنفرانس‌ها سخنرانی کنند. این بخشی از مأموریت توسعه آنها با هدف به اشتراک گذاشتن اکتشافات علمی و تجربیات روزانه خود در فضا است.

برای فضانوردان امکان ارسال ایمیل نیز وجود دارد و ایمیل‌های آنها در برابر «هرزنامه‌ها» محافظت می‌شوند. به عبارت دیگر فقط ایمیل‌های افراد تعیین شده به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» فرستاده می‌شوند.

آیا فضانوردان می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند؟

فضانوردان برای حفظ ارتباط با جهان، می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنند.

البته نه از همه آنها؛ زیرا مقامات ایالات متحده از سال ۲۰۲۳ میلادی استفاده از پلت فرم «تیک تاک» را که متعلق به کارآفرینان چینی است، در تمام دستگاه‌های ارائه شده توسط دولت ممنوع کرده است.

برچسب ها: فضانوردان ، موبایل
ارسال به دوستان
اثبات ارتباط مصرف ویتامین C بر سلامت مغز اثرات تفاهم را سیاه و سفید تحلیل نکنیم؛ ایران برای مدتی وارد قاب خاکستری می شود آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و هفت این نوشیدنی ساده‌ التهاب بدن را کاهش می‌دهد ۵ تا از قدرتمندترین تانک‌های جهان در سال ۲۰۲۶ (+عکس) قصه دنده مکانیکی «زنانه-مردانه» / مهندسی ظریف آمریکایی (+عکس) ۶ علت واقعی بوی بد پا؛ راهکار چیست؟ خودرو هاچ‌بک بهتر است یا سدان؟ بررسی تفاوت‌ها قبل از خرید عکس آتلیه‌ای یک خانواده تهرانی در دوران قاجار سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس)