فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۱۶۷۲
انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۰

كم بخوريد، زياد عمر كنيد

عصر ایران
متخصصان هم‌چنين دريافتند مصرف رژيم غذايي با كالري فوق‌العاده باعث مي‌شود يك صفحه محافظتي كه از اطلاعات ژنتيكي مهم سلولي نگهداري مي‌كند، سالم و دست نخورده باقي بماند.
گروهي از كارشناسان بهداشت عمومي تأكيد كردند: اين يك واقعيت است كه خوردن به اندازه زنده ماندن و رفع نياز، كليد عمر طولاني‌تر است.

به گزارش ايسنا، متخصصان انگليسي در مطالعات دقيق روي حيوانات آزمايشگاهي نشان داده‌اند كه رژيم غذايي جدي و كم خوردن مي‌تواند از شما در برابر فرآيند پيري محافظت كند. اين متخصصان در آزمايشات خود متوجه شدند حيوانات كم رژيم غذايي آن‌ها حاوي مقادير بسيار اندكي كالري باشد، تعداد تقسيمات سلولي سالم در بدنشان بيشتر است.

به گزارش روزنامه ديلي اكسپرس، متخصصان هم‌چنين دريافتند مصرف رژيم غذايي با كالري فوق‌العاده باعث مي‌شود يك صفحه محافظتي كه از اطلاعات ژنتيكي مهم سلولي نگهداري مي‌كند، سالم و دست نخورده باقي بماند. آسيب‌ ديدن اين صفحه محافظ به همراه افزايش تعداد سلول‌هاي تقسيم نشده هر دو نشانه‌هاي اصلي فرآيند پيري هستند كه در صورت خوردن غذاي زياد، تشديد مي‌شوند.

به گفته متخصصان دانشگاه نيوكسل، حتي موش‌هاي پيرتر نيز از مزاياي دنبال كردن رژيم غذايي كم كالري به همين شيوه بهره‌مند شدند. با اين حال اين متخصصان تأكيد دارند كه تا دست يافتن به نتايج نهايي و دقيق پس از آزمايش روي نمونه‌هاي انساني مردم نبايد رژيم‌هاي به شدت كم كالري را تجربه كنند چون ممكن است به خود آسيب وارد كنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
با سعدی در گلستان : امیدوار بوَد آدمى به خیرِ کسان / مرا به خیرِ تو امّید نیست، شر مرسان پزشکیان: راهبرد دولت چهاردهم ریشه‌کنی بسترهای فساد اداری است افشاگری داور سومالیایی از بازداشت ۱۱ ساعته در آمریکا ادعای آکسیوس: پهپاد ایرانی عامل سقوط بالگرد آمریکایی بود ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره آزادسازی ۳ میلیارد دلار دارایی ایران قالیباف: ما زبان دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم ولی زبان‌ غیردیپلماسی را روان‌تر صحبت می‌کنیم تضاد در روایت ترامپ و سنتکام: ادعای سرنگونی آپاچی توسط ایران در مقابل سانحه هوایی درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای اصلاح قانون حمل سلاح هشدار استاد دانشگاه تهران: دمای ایران دوبرابر میانگین جهانی افزایش یافته است درخواست فدراسیون فوتبال برای بازوبند مشکی ایران مقابل مصر کشف سیگنال مغزی کلیدی برای ترک عادت‌های قدیمی سقوط قیمت طلا؛ پیامد تداوم انسداد تنگه هرمز کشف ۲۵۰۰ لیتر مشروبات الکلی در تفت یزد سینما سینتور ؛ شاهکار معماری آرت دکو (+عکس) چین با این معماری، میزبان یکی از خاص ترین هرم های جهان شد (+عکس)